«Արմենպրես» գործակալության մամուլի սրահում այսօր տեղի է ունեցել մամուլի ասուլիս, որի ընթացքում ԿԳՄՍՆ հանրակրթության վարչության պետ Թամարա Սարգսյանը ներկայացրել է բարձր կատարողականի արդյունքով ուսհաստատություններին խրախուսելու, ինչպես նաև ցածր կատարողականի արդյունքով աջակցելու նպատակով լրացուցիչ ֆինանսավորում տրամադրելու կարգի մանրամասները:
Թամարա Սարգսյանի նշմամբ՝ վերոնշյալ կարգով պետությունն աջակցելու է այն ուսումնական հաստատություններին, որոնցում մանկավարժական, կառավարման, կադրային, կրթության որակի հետ կապված խնդիրների լուծման կարիք կա: «Կստեղծվի խրախուսման հնարավորություն, որպեսզի այն դպրոցները, որոնք ունեն նախաձեռնություններ, հավակնոտ ծրագրեր, զարգացման միտումներ և պլաններ, կարողանան իրագործել իրենց նպատակները»,- նշել է Թամարա Սարգսյանը և հավելել, որ կարգով մանրամասն ներկայացվել են դրա մեխանիզմները և գործողությունների հաջորդականությունը:
Վարչության պետի տեղեկացմամբ՝ բարձր կատարողականի գնահատման համար սահմանված են որոշ չափանիշներ, որոնց դպրոցը պետք է համապատասխանի. «Օրինակ՝ դպրոցը պետք է ունենա կամավոր ատեստավորված ուսուցիչների 50%-ից ավելի և տարակարգ ունեցող ուսուցիչների 20%-ից ավելի ցուցանիշներ, ամսվա, տարվա լավագույնների մրցույթների, օլիմպիադաների տարբեր փուլերի մասնակցություն և նմանատիպ այլ օբյեկտիվ տվյալներ, որոնք ուղղակիորեն կամ անուղղակիորեն կապված են տվյալ դպրոցում կրթության որակի հետ: Այս տվյալները լրացնելուց հետո հայտարարվելու է մրցույթ բարձր կատարողական ունեցող դպրոցների համար»,-նշել է Թամարա Սարգսյանը՝ ընդգծելով, որ որոշումն ուժի մեջ է մտնելու 2026 թվականի հունվարի մեկից, հետևաբար մինչև հունիսի 30-ը դպրոցները կունենա հնարավորություն ներկայացնելու տվյալներ:
Թամարա Սարգսյանի տեղեկացմամբ՝ մրցույթը հայտարարելուց հետո դպրոցները ներկայացնելու են համապատասխան տվյալները և զարգացման նորարարական ծրագիրը: Յուրաքանչյուր դպրոց իրավունք ունի ներկայացնելու մեկ ծրագիր. ֆինանսական խրախուսումը տրվելու է հաստատությանը, ոչ թե ծրագրին։
«Հանձնաժողովը ծրագրերն ուսումնասիրելու արդյունքում կընտրի մինչև 20 ուսումնական հաստատություն: Յուրաքանչյուր հաստատություն կարող է որպես ֆինանսական խրախուսում ստանալ մինչև 10 միլիոն դրամ։ Կարևոր է ընդգծել, որ ֆինանսական միջոցներն ուղղվելու են դպրոցի ընթացիկ ծախսերին: Այս ծրագրի շրջանակում շեշտադրվում են բովանդակային, կրթության որակին, մասնագիտական զարգացմանը, կառավարման հմտություններին ուղղված գործողությունները։ Կապիտալ ծրագրեր և ծախսեր ծրագրի շրջանակում իրականացնել նպատակահարմար չենք համարում, որովհետև պետությունը ներկայում այդ ուղղությամբ մեծածավալ աշխատանքներ է կատարում»,- պարզաբանել է Թամարա Սարգսյանը:
Անդրադառնալով դպրոցների ցածր կատարողականի արդյունքով աջակցելու նպատակով լրացուցիչ ֆինանսավորմանը՝ Թամարա Սարգսյանը նշել է, որ տվյալ դեպքում գնահատման մեխանիզմը և փուլերն այլ են: Նրա խոսքով՝ կրթության կառավարման տեղեկատվական համակարգից այդ նպատակով ներբեռնվելու են բոլոր հաստատությունների վերաբերյալ օբյեկտիվ տվյալները, որոնք վերաբերում են ուսումնական պլանը ձևավորելու ժամկետներին, ուսպլանի և դասաբաշխման համապատասխանություններին, թեմատիկ պլաններին, դրանց բովանդակությանը, սովորողների թվին և շարժին։
«Այս բոլոր տվյալները ներբեռնելուց հետո առանձնացվելու են 40 հաստատություններ, որոնք այս տվյալների հիման վրա ունեն նվազագույն ցուցանիշներ: Այնուհետև այդ հաստատություններում Գնահատման և թեստավորման կենտրոնի կողմից իրականացվելու է արտաքին գնահատում՝ սովորողների կրթության որակի և ակադեմիական առաջադիմության հետ կապված: Ընտրված դպրոցների համար արդեն պետք է կազմվի զարգացման, բարելավման ծրագիր. հանձնաժողովի որոշմամբ այս դպրոցներին կցվելու են մենթոր դպրոցներ, որոնք աջակցելու են ծրագրի մշակման և իրականացման հարցերում: Պետք է ներկայացվի երկու տարվա բարելավման ծրագիր. առաջին տարվա ժամանակացույցին և գործողություններին համապատասխան ծրագիրն իրականացնելուց հետո կկատարվի գնահատում. առաջընթացի պարագայում կիրականացվեն նաև երկրորդ տարվա գործողություններ»,- նշել է Թամարա Սարգսյանը՝ հավելելով, որ բարձր ու ցածր կատարողական դպրոցների ընդհանուր թիվը պետք է չգերազանցի 40-ը. նախապատվությունը կտրվի ցածր կատարողական ունեցող դպրոցներին: Ծրագրի իրականացման նպատակով նախատեսված է մինչև 5 միլիոն դրամ աջակցություն։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: