ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Էստոնական առաջադեմ փորձը մեզ համար շատ ուսանելի է». Արաքսիա Սվաջյան

Սեպտեմբերի 22, 2025
Լուրեր կազմակերպություններից

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանն այսօր մասնակցել է «Ապագայի դպրոց», ինչպես նաև դպրոցների ղեկավարների զարգացման ծրագրերի մեկնարկին նվիրված պաշտոնական միջոցառմանը:

Ծրագրերն իրականացվում են «Կրթության զարգացման և նորարարությունների ազգային կենտրոն» հիմնադրամի (ԿԶՆԱԿ), Հայաստանում Էստոնիայի միջազգային համագործակցության կենտրոնի (ESTDEV), ինչպես նաև Էստոնիայի Կրթական գիտությունների ինստիտուտի և Տալլինի համալսարանի հետ համատեղ:

Միջոցառման մասնակիցներին ողջունել են նաև ՀՀ–ում Էստոնիայի Հանրապետության արտակարգ և լիազոր դեսպան Մարգ Մարդիսալու–Կահարին, ԿԶՆԱԿ հիմնադրամի տնօրեն Ժաննա Հարությունյանը, ԿԳՄՍ նախարարի խորհրդական Արտաշես Թորոսյանը:

Ողջունելով ներկաներին՝ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը նշել է՝ Հայաստանի հանրակրթության համակարգը ներկայում ակտիվ բարեփոխումների փուլում է, որի կարևոր բաղադրիչներից մեկը հենց կառավարմանն առնչվող փոփոխություններն են:

«Հայաստանի հանրակրթական դպրոցներում երրորդ տարին է՝ ներդրվում է հանրակրթության պետական չափորոշիչը, իրականացվում են նաև ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման մի շարք նոր ծրագրեր: Կարծում եմ՝ թե՛ չափորոշչի ներդրման, թե՛ ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման տեսանկյունից շատ կարևոր է տնօրենի արդյունավետ կառավարումը։ Վստահ եմ՝ այն փորձը, որն առկա է Էստոնիայում և այն հաջողությունները, որոնք գրանցել են էստոնական դպրոցները, մեզ համար շատ ուսանելի են»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը։

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի խոսքով՝ ծրագրում ընդգրկվելու հնարավորություն են ունեցել այն ուսումնական հաստատությունները, որոնք ավելի առաջանցիկ են և ավելի մեծ հաջողություններ են գրանցել։

«Սա մենք դիտարկում ենք որպես վերապատրաստողների վերապատրաստման մի ծրագիր: Հուսով եմ՝ այն դասընթացները, որոնք մասնակիցներն անցնելու են այս ծրագրի շրջանակում, ստեղծելու են բավարար ռեսուրսներ, որպեսզի մենք հետագայում կարողանանք նաև իրենց փորձը կիրառել այլ դպրոցների տնօրենների կարողությունների զարգացման աշխատանքներում»,- ընդգծել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը:

Դպրոցի ղեկավարի զարգացման ծրագիրն ուղղված է Հայաստանի դպրոցների ղեկավար կազմի մասնագիտական աճին և ժամանակակից առաջնորդության կարողությունների զարգացմանը։ Ծրագիրը նպատակ ունի խթանելու սովորողակենտրոն առաջնորդության մոտեցումներ, նպաստելու առաջնորդության գաղափարների տարածմանը և ձևավորելու համագործակցային դպրոցական մշակույթ։

«Ապագայի դպրոց» ծրագիրն ուղղված է Հայաստանի դպրոցներում սովորողակենտրոն մշակույթի ձևավորմանը և կայուն փոփոխությունների խթանմանը: Ծրագիրը հիմնված է Տալլինի համալսարանում 2017թ․ մեկնարկած համանուն ծրագրի սկզբունքների վրա և նպատակ ունի խթանելու ապացույցների վրա հիմնված, համագործակցային և առաջադեմ մանկավարժությունը։ Մասնակցության համար ընտրվել են հինգ դպրոցական թիմեր, որոնցից յուրաքանչյուրն ընդգրկում է դպրոցական ղեկավար կազմը (տնօրեն, փոխտնօրեն) և չորս ուսուցիչ։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ժողովրդական խոսքի անմահ մշակը. քարտեզագրելով Հ. Թումանյանի ուղին

    Այս թեման, որն  նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: