ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Ազդարարվել է Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հոբելյանական 100-րդ համերգաշրջանի մեկնարկը

Սեպտեմբերի 18, 2025
Մշակութային լուրեր

Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հոբելյանական 100-րդ համերգաշրջանի մեկնարկին ընդառաջ` «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահում այսօր հրավիրվել է մամուլի ասուլիս, որի բանախոսներն էին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Դանիել Դանիելյանը, ջութակահար Սերգեյ Խաչատրյանը, դիրիժոր Պիետարի Ինկինենը, ՀԱՖՆ գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր Էդուարդ Թոփչյանը, ՀԱՖՆ տնօրեն Նորայր Նազարյանը:

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Դանիել Դանիելյանի խոսքով՝ Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի հոբելյանական 100-րդ տարեդարձի համերգաշրջանը կմեկնարկի Երևանյան 17-րդ միջազգային երաժշտական փառատոնով՝ սեպտեմբերի 19-ից:

Նախարարի տեղակալն անդրադարձել է 100-ամյա նվագախմբի պատմությանը՝ անցյալին, ներկային, ընթացիկ ուղուն, դժվարություններին ու ձեռքբերումներին՝ կարևորելով ներկա ու նախկին արվեստագետների գործուն ավանդն ու ներդրումը, որոնց շնորհիվ նվագախումբը ստեղծվել, կայացել, զարգացել է՝ ապահովելով մեծ ճանաչում:

«Ալեքսանդր Սպենդիարյան, Արշակ Ադամյան, Դավիթ Խանջյան, Օհան Դուրյան, Լորիս Ճգնավորյան. արդեն 25 տարի այս նշանավոր մարդկանց կարևոր առաքելությունն ու գործը շարունակում է մաեստրո Էդուարդ Թոփչյանը: Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը լոկ միավոր չէ, այն մի ամբողջ ինստիտուցիոնալ համակարգ է, կրթական կենտրոն, որն իր մեջ ներառում է տասնյակ մասնագիտություններ, վարչատնտեսական թիմ, որոնք ապահովում են նվագախմբի գործունեությունը: Ֆիլհարմոնիկը մեծ հեղինակություն է վայելում ոչ միայն Հայաստանում, այլև աշխարհի նվագախմբերի շարքում և կարևորագույն նշանակություն ունի մեր երկրի համար»,- ասել է Դանեիլ Դանիելյանը:

Նախարարի տեղակալը հանգամանորեն անդրադարձել նաև նվագախմբի 100-ամյակին նվիրված հոբելյանական ծրագրին, որը մեկնարկել է Փարիզում` ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի կենտրոնակայանում, այնուհետև շարունակվել աշխարհի այլ հեղինակավոր հարթակներում՝ Հայաստանը բացահայտող բարձրարժեք համերգներով։

Հաջորդիվ Ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը հյուրախաղերով հանդես է եկել Հայաստանի մարզերում. «Տասնյակ քաղաքներ և բնակավայրեր ընդգրկված էին մարզային հյուրախաղերի ծրագրում: Մշակույթի ապակենտրոնացման ասպարեզում սա պետության որդեգրած քաղաքականությունն է, այսինքն` բարձր մշակույթը, որը մենք ցուցադրում ենք Երևանի սրտում, ներկայացնում ենք Փարիզում, արտերկրի այլ քաղաքներում, աշխարհի լավագույն հարթակներում, նույնությամբ, նույն արտիստական կազմով ներկայացնում ենք նաև մարզերում: Անգնահատելի են նաև անվանի ջութակահար Սերգեյ Խաչատրյանի մասնակցությունը և վարպետության դասերը մարզային հյուրախաղերի շրջանակում: Պատմական էր Ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի համերգը Իրանի Պերսեպոլիս քաղաքում»,- նշել է նախարարի տեղակալը:

Նա անդրադարձել է նաև Արամ Խաչատրյանի անվան համերգասրահին, որտեղ գործում է Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը: Նախարարի տեղակալի տեղեկացմամբ՝ վերանորոգվել, և վերականգնվել են համերգասրահի բոլոր հարթակները, սրահները և տանիքը: Կառույցը վերազինվել է լուսաձայնային նոր տեխնիկայով, ջերմասառեցման համակարգով

«100-ամյակի հյուրախաղերի, համերգների բրենդավորման համար նախարարությունը հավելյալ 434 միլիոն դրամ գումար է հատկացրել է: Առանձին 645 միլիոն դրամի միջոցներ են հատկացվել շինարարական աշխատանքների, այլ տեխնիկաների ձեռք բերման համար դրամ: Ընդհանուր առմամբ՝ միայն այս տարի 1 միլիարդից ավելի գումար է ներդրվել նվագախմբի գործունեության, շենքի պահպանման և այլնի համար»,- նշել է Դանիել Դանիելյանը:

Ֆին դիրիժոր Պիետարի Ինկինենը, որը կղեկավարի Երևանյան 17-րդ միջազգային երաժշտական փառատոնի բացման համերգը, նշել է, որ նվագախմբի հետ հրաշալի փորձեր են ունեցել, երաժիշտները շատ զգայուն են արձագանքում իր մեկնաբանությանը. «Երաժիշտները շատ մոտիվացված են աշխատում, և յուրաքանչյուրն անում է լավագույնը՝ արդյունքի հասնելու համար»,- ասել է նա:

Մաեստրո Էդուարդ Թոփչյանը, որը ղեկավարում է Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը շուրջ 25 տարի և հանդիսանում է նվագախմբի ամենաերկարակյաց դիրիժորը, նշել է, որ երբևէ չի պատկերացրել, առավել ևս ծրագրել, որ այսքան երկար ճանապարհ կանցնի նվագախմբի հետ: Այդ ճանապարհին եղել են շատ դժվարություններ, մյուս կողմից միշտ դրվել են նպատակներ, որոնց հասնելուց հետո այլ բարձրունքների են ձգտել: Թոփչյանը շնորհակալություն է հայտնել նվագախմբի բոլոր երաժիշտներին, որ իր հետ միասին ջանք չեն խնայել կատարողական բարձր մակարդակի համար. «Արվեստում միշտ ավելիին ձգտելու տեղ կա, և միշտ լավից ավելի լավը կա: Հայ ազգը տաղանդավոր է, և ճիշտ ու արդյունավետ կրթություն ապահովելու ու հեռանկարներ ստեղծելու պարագայում մեծ արդյունքների կարող ենք հասնել»:

ՀԱՖՆ տնօրեն Նորայր Նազարյանը շնորհավորել է Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի 100-ամյակի առթիվ և նշել, որ այն Հայաստանի Հանրապետության գործող ազգային արժեքներից է: Նա հավելել է, որ դասական երաժշտությունը սահմաններ չի ճանաչում և աշխարհի հետ խոսելու միջազգային լեզու է: Նվագախումբն էլ ամեն առումով ձգտում է այս բնագավառում դառնալ լավագույններից մեկը: Նա շնորհակալություն է հայտնել Սերգեյ Խաչատրյանին, որ հանդես գալով աշխարհի լավագույն բեմերում՝ չի մոռանում իր արմատների մասին և ամեն առիթ օգտագործում է հայ երաժշտական մշակույթը տարածելու համար:

Նազարյանը նաև շնորհակալություն է հայտնել ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարությանը, որ այդքան մեծ ուշադրություն և աջակցություն է ցուցաբերում նվագախմբին՝ բոլոր նախաձեռնություններն իրականացնելու հարցում:

Հռչակավոր և հայրենիքում հատուկ սեր ու ջերմություն վայելող Սերգեյ Խաչատրյանը նշել է, որ Հայաստանի ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախումբն իր տունն է. «Ամեն անգամ վերադառնալիս՝ ես իմ տուն եմ գալիս: Էդուարդ Թոփչյանի հետ միասին նվագում եմ դեռ մանուկ տարիքից, միասին անգամ որպես ջութակահար ենք ելույթ ունեցել՝ Բախի կրկնակի կոնցերտով: Հուսով եմ, որ դեռ մի 100 տարի էլ դեռ միասին կաշխատենք»:

Սերգեյ Խաչատրյանը նաև նշել է, որ վերջերս տեղի ունեցած մարզային համերգների ժամանակ ունկնդրել է տաղանդավոր ջութակահար երեխաներին և զարմացած է, թե որքան մեծ ձգտում ունեն և ինչ պատրաստակամությամբ են պարապում. «Մեր երեխաների մոտ մեծ ներուժ կա, և իմ նպատակներում Հայաստանում ջութակի դպրոց հիմնելու ծրագրեր կան»:

Նշենք, որ ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ իրականացվող Երևանյան 17-րդ միջազգային երաժշտական փառատոնն Ազգային ֆիլհարմոնիկ նվագախմբի 100-ամյակին նվիրված միջոցառումների առանցքային իրադարձությունն է:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան