ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ ու Գրադարանային միությունների և հաստատությունների միջազգային դաշնության /IFLA/ գործակցությամբ Հայկական գրադարանային ասոցիացիան անցկացնում է «Գրադարանների վերափոխումը դինամիկ համայնքային և մշակութային կենտրոնների» խորագրով վերապատրաստման ծրագիր գրադարանավարների համար։ Դասընթացին մասնակցում է 100 գրադարանավար՝ Երևանից և մարզերից։
Վերապատրաստումն իրականացվում է Գրադարանավարի օրվան ընդառաջ՝ սեպտեմբերի 16-19-ը, Խնկո Ապոր անվան ազգային մանկական գրադարանում:
Ծրագրի մեկնարկին ներկա են եղել ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը և նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը:
Նախարարը ողջունել է ներկաներին և նշել, որ ԿԳՄՍՆ աջակցությամբ իրականացվող դրամաշնորհային ծրագիրը ոլորտային կարևոր բարեփոխում է. «Վստահ եմ, որ չնայած բոլոր տեխնոլոգիական զարգացումներին՝ գիրքը, ընթերցանությունը, գրադարանը ոչ միայն չեն կորցնում իրենց նշանակությունը, այլև ձեռք են բերում յուրահատուկ կարևորություն: Տեղեկատվությունը վերլուծելու և դրա հիման վրա կարևոր որոշումներ կայացնելու հմտությունները զարգանում են ընթերցանության միջոցով: Գրադարանները կարևոր նշանակություն ունեն ընթերցանության մշակույթը տարածելու, տեքստերը կարդալու, քննարկելու և վերլուծելու հմտությունների զարգացման գործում։ Այս համատեքստում խորհրդանշական է այսօր մեկնարկած վերապատրաստման ծրագրի խորագիրը: Ներկա պայմաններում գրադարանները պետք է վերածվեն համայնքային ակտիվ կենտրոնների` դառնալով հանրության ամենատարբեր շերտերի հետ հաղորդակցության նորարար հարթակներ: Չկա այնպիսի մասնագիտական բնագավառ, որին առնչվող տեղեկությունները ոլորտի գրականության մեջ ամփոփված չեն, հետևապես գրադարանը յուրաքանչյուր այցելուի հետ իր լեզվով խոսելու եզակի հնարավորություն ունի»:
Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է ԿԳՄՍՆ համագործակցությունը Հայկական գրադարանային և Միջազգային ազգային գրադարանային ասոցիացիաների հետ, որը միտված է միջազգային փորձի դիտարկմանը, փոխառմանը և կիրառմանը: Նախարարը նաև հիշեցրել է, որ նախորդ տարի Գրադարանների մասին օրենքում փոփոխություններ են կատարվել, որից գրադարանները պետք է օգտվեն։ Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով` տրվել է էլեկտրոնային գրադարանի սահմանումը, որը պետք է նաև օգնի ընդլայնել գործունեության շրջանակը: Ներդրվել են նոր գործիքակազմեր՝ ատեստավորման և գրադարանավարների մասնագիտական զարգացման տեսանկյունից:
Պետությունը դպրոցաշինության խոշոր ծրագրերում կարևոր տեղ է հատկացնում դպրոցական գրադարանների կահավորմանը, բովանդակային և տեխնիկական հագեցվածությանը. «Դրանք պետք է լինեն կահավորված տարածքներ, որտեղ երեխաները կկարողանան անմիջականորեն առնչվել գրքին և այն դարձնել իրենց ուսումնական գործընթացի, նախագծերի մասը: Այդ իմաստով մասնագիտացված, հանրային և համայնքային գրադարանները հատուկ դերակատարություն ունեն՝ աջակցելու ուսումնական հաստատություններում գրադարանային նոր մշակույթի ձևավորմանը և տարածմանը: Դպրոցական գրադարանավարների աշխատանքների նկարագիր է սահմանվել` հստակեցնելով անելիքների շրջանակը: Սահմանվել են նաև ենթակառուցվածքների ձևավորումը, առանձին ծառայությունների նկարագրերը՝ դրանցից բխեցնելով նաև հետագա վերապատրաստումները: Կարծում եմ, որ կրթական հաստատությունների գրադարանային միջավայրերը պետք է դարձնել գրադարանային այս մեծ ցանցի մասը։ Միաժամանակ, մեր առաջատար բուհերում ևս գրադարանների վերափոխման արմատական գործընթաց է սկսվել»,- ասել է նախարարը: Նա անդրադարձել է նաև ընթերցանության մշակույթի տարածման խնդրին՝ շեշտելով, որ գրադարանները պետք է լինեն առաջամարտիկի դերում:
Ողջույնի խոսքով հանդես են եկել նաև Հայկական գրադարանային ասոցիացիայի նախագահ Ռուզան Տոնոյանը, դասընթացավարներ՝ դոկտոր Հաննա Ֆոգտը (Գերմանիա, գրադարանային մենեջմենթի և թվային փոխակերպման միջազգային մասնագետ), Մարիանա Աբրեյու-Լորեյրուն (Պորտուգալիա, հանրային գրադարաններում ընթերցանության խթանման և կազմակերպման նորարարական մեթոդների փորձագետ):
Դասընթացի ընթացքում կքննարկվեն գրադարանների զարգացման միտումներն ու ռազմավարությունը, գրադարանային տարածքների վերափոխման հնարավորությունները՝ գրքերի պահոցից դեպի թվային հարթակ և համայնքային միջավայր։
Դասընթացը ներառում է երկու հիմնական ուղղություն․
Ընթերցանության կազմակերպման և խթանման նորարարական մեթոդները
▪ Գրադարանների դերը 21-րդ դարում
▪ Գրքերի ընտրություն և գնահատում
▪ Ընթերցանության խթանման արդյունավետ փորձի ուսումնասիրություն
▪ Գրադարանավարի դերը՝ որպես ընթերցանության կազմակերպող
Նորարարական ծառայությունները, տեղեկատվական գրագիտությունը և հանրային գրադարանների փոխակերպումը
▪ Գրադարանների ապագա զարգացման միտումները և ռազմավարական ուղղությունները
▪ Թվային լուծումների և նորարարական ծառայությունների նախագծում ու կիրառություն
▪ Գրադարանային տարածքների վերափոխում՝ գրքերի պահոցից դեպի թվային հարթակ և համայնքային միջավայր
▪ Նորարարության խթանում և թիմային համագործակցության զարգացում
Ծրագիրը նպատակ ունի զարգացնել գրադարանավարների մասնագիտական կարողություններն ու հմտությունները, խթանել ընթերցանությունը ժամանակակից և նորարարական մեթոդներով, աջակցել գրադարանների արդիականացմանը և նրանց համայնքային դերի ամրապնդմանը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան