ՀՀ կառավարության որոշմամբ իրավական նոր կարգավորումներ են նախատեսվում մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների լիցենզավորման գործընթացում: Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը:
Նրա խոսքով՝ այս որոշումը նախորդ տարի ընդունված «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» նոր օրենքից բխող բարեփոխումների հերթական քայլն է՝ ուղղված կրթության և տնտեսության կապի ամրապնդմանը։
«Նախկինում գործող մոտեցմամբ մենք նույն լիցենզիայով, ըստ էության, թե՛ գործունեության թույլտվություն էինք շնորհում, թե՛ նաև միևնույն լիցենզիան գործում էր կոնկրետ ուղղությամբ, կոնկրետ որակավորման կրթական ծրագրի համար, ինչն անհրաժեշտ ճկունություն չէր ապահովում։ Օրինակ՝ ամեն առանձին որակավորման լիցենզիայի շնորհումը հնարավոր չէր դիտել իբրև բովանդակային գործընթաց»,- ասել է ԿԳՄՍ նախարարը։
Լիցենզավորման երկաստիճան համակարգ
Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ առաջարկվում է ներդնել կրթական ծրագրի լիցենզավորման երկաստիճան համակարգ. առաջինը վերաբերում է կրթական գործունեության իրականացման իրավունքի լիցենզավորմանը, իսկ երկրորդը՝ առանձին որակավորման լիցենզավորմանը։
«Գործունեության թույլտվություն ստանալու համար լիցենզիա տրամադրելիս առաջին հերթին կդիտարկվեն այնպիսի կարևոր գործոններ, ինչպիսիք են՝ շենքային պայմաններն ու անհրաժեշտ ենթակառուցվածքները, որոնք ուսումնական հաստատություն գործելու նախապայմաններն են: Ինչ վերաբերում է երկրորդ լիցենզիային, ապա այն կգործի կոնկրետ որակավորման շնորհման՝ կրթական կոնկրետ ծրագրի համար: Այստեղ շատ ավելի բովանդակային կդիտարկվեն անհրաժեշտ դասախոսական կազմի առկայությունը, տվյալ որակավորմամբ կրթական ծրագիր իրականացնելու համար անհրաժեշտ պայմանների առկայությունը, ինչը թույլ կտա ավելի թիրախային և արդյունավետ կրթության և ուսուցման գործընթաց իրականացնել»,- ներկայացրել է ԿԳՄՍ նախարարը:
Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է լիցենզավորման կարգի այն փոփոխությունները, որոնք ուղղված են մասնավորի հետ համագործակցությանը: Մասնավորապես՝ լիցենզավորման կարգում առանձին կարգավորումներ են սահմանվում աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության կազմակերպման մասով՝ հստակեցնելով չափանիշները։ Առաջարկվող կարգավորմամբ՝ աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցում կազմակերպելու պարագայում հիմնական աշխատակազմի համամասնությունը կարող է նվազեցվել մինչև 30%՝ ուսուցման գործընթացում ակտիվորեն ներգրավելով մասնավոր ոլորտում աշխատող մասնագետներին, որոնք ունեն պրակտիկ հմտություններ և գիտելիք, ինչն առանցքային է այս ոլորտի կրթության համար:
«Սա կարևոր ճկունություն է․ գործատուի մոտ աշխատող մասնագետն իր հիմնական աշխատանքին զուգահեռ՝ կարող է ներգրավվել նաև պրակտիկ դասավանդման գործընթացում, և լիցենզավորման կարգի այս փոփոխությունն ընձեռում է այդպիսի հնարավորություն: Լիցենզավորման գործող կարգավորումներով հստակեցված չէին նաև ուսումնաարտադրական, լսարանային և լաբորատոր տարածքների համապատասխանության պայմանները: Առաջարկվող փոփոխություններն ապահովում են անհրաժեշտ հստակեցումներ նաև այս ուղղություններով»,- շեշտել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Մասնագիտական կրթության առաջին և երկրորդ մակարդակ
Նա նաև ընդգծել է ձևակերպումների՝ կրթության միջազգային դասակարգման համապատասխանեցման կարևորությունը: Մասնավորապես՝ «նախնական մասնագիտական արհեստագործական կրթական ծրագրերի» փոխարեն այսուհետ օգտագործվելու են «մասնագիտական կրթության առաջին մակարդակ», իսկ «միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերի» փոխարեն՝ «մասնագիտական կրթության երկրորդ մակարդակ» եզրույթները: Այսպիսով՝ ԿԳՄՍ նախարարի դիտարկմամբ՝ ՀՀ կրթական աստիճանները համադրելի են դառնում կրթության միջազգային դասակարգիչներին:
6 ամիս ժամանակ՝ փոփոխություններին համապատասխանելու համար
ԿԳՄՍ նախարարը նաև տեղեկացրել է՝ «Լիցենզավորման մասին» օրենքի համաձայն, երբ փոխվում են լիցենզավորման պայմանները, պետք է առնվազն վեց ամիս ժամանակահատված նախատեսվի վերալիցենզավորման համար, և այդ ժամանակահատվածը պահպանված է: Ինչ վերաբերում է որակավորումների համապատասխան տրվող լիցենզավորմանը, Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ սա առաջին հերթին կսկսի գործել նոր կրթական ծրագրերի համար:
«Եթե որևէ քոլեջ դիմի որևէ նոր մասնագիտությամբ կրթություն իրականացնելու համար, արդեն իսկ կգործեն որակավորման տրամադրման համապատասխան լիցենզավորման պայմանները՝ պահպանելով վեց ամիս ժամանակահատվածը, որպեսզի ուսումնական հաստատությունը հնարավորություն ունենա պայմանները համապատասխանեցնել սահմանված պահանջներին»,- նշել է նախարարը:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև հիշեցրել է՝ պետական բյուջեի միջոցներով առանձին և բավականին զգալի հատկացումներ են նախատեսված նաև քոլեջների շենքերի և ուսումնաարտադրական բազաների թարմացման համար:
«Բացի այդ՝ գործատուների հետ աշխատանքի առումով էլ բավական ճկունություն է հաղորդվել․ քոլեջը կարող է համագործակցել տվյալ ոլորտի գործատուների հետ և ուսուցման առնվազն մի մասը կազմակերպել գործատուների կողմից համապատասխան հարմարեցում ունեցող տարածքներում»,- եզրափակել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նշենք՝ փոփոխությունների հիմնական նպատակը մասնագիտական կրթության և ուսուցման (ՄԿՈՒ) համակարգի զարգացման խթանումն է։ Նոր համակարգը հնարավորություն կտա արձագանքել աշխատաշուկայի պահանջներին, խթանել գործատուների մասնակցությունը կրթական գործընթացներում՝ ընդլայնելով սոցիալական գործընկերությունը և նպաստելով միջազգային ճանաչմանը։ Հատուկ ուշադրություն է դարձվում աշխատանքի վրա հիմնված կրթության մոդելի ներդրմանը։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան