ՀՀ կառավարության նիստում այսօր հաստատվել են արհեստագործական և միջին մասնագիտական կրթական ծրագրեր իրականացնող պետական ուսումնական հաստատությունների 2025/2026 ուսումնական տարվա անվճար ուսուցման (նպաստի ձևով ուսման վճարի փոխհատուցմամբ) ընդունելության տեղերը:
Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը: Նա ընդգծել է՝ կրթության ոլորտի բարեփոխումներում առանձնահատուկ տեղ ունի մասնագիտական կրթության և ուսուցման համակարգը, որի բարեփոխումը և արդյունավետության բարձրացումը հանդիսանում են նաև տնտեսության զարգացման կարևորագույն նախապայման:
«Այդ նպատակով է, որ նախորդ տարի ընդունվեց ոլորտի նոր օրենքը՝ մասնավորի հետ համագործակցության և աշխատանքի վրա հիմնված ուսումնառության ինստիտուցիոնալ ներդրմամբ։ Արդեն երրորդ տարին գործում է արդյունաբերության, շինարարության և գյուղատնտեսության ոլորտներում առնվազն 50000 դրամ կրթաթոշակի տրամադրման մեխանիզմը: Կառավարության որդեգրած քաղաքականության շնորհիվ նախորդ տարի ՄԿՈՒ համակարգում գրանցել ենք ավելի քան 15000 նոր ուսանող՝ համակարգի ուսանողների ընդհանուր թիվը հասցնելով շուրջ 45000-ի, իսկ գերակա ուղղություններով ընդունելության աճը շատ ավելի զգալի է»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը։
Յուրաքանչյուր ուսումնական տարի Կառավարության կողմից հաստատվում են տվյալ ուսումնական տարվա համար ըստ մասնագիտությունների անվճար ուսուցման կամ պետության կողմից փոխհատուցվող ընդունելության տեղերը: Ըստ այդմ՝ միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով հատկացվում է 6064 տեղ՝ պետության փոխհատուցմամբ, իսկ արհեստագործական ծրագրերով՝ 3312 տեղ. այս համամասնությունը պահպանված է նաև ներկայացված որոշմամբ: Ընդհանուր առմամբ՝ սա վերաբերելու է 58 ուսումնական հաստատությունների արհեստագործական ծրագրերով 41 մասնագիտությունների և 74 ուսումնական հաստատությունների միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով՝ 116 մասնագիտությունների:
Նախարարն ընդգծել է՝ որոշման նախագիծը մշակելիս և տեղերը հատկացնելիս հաշվի են առնվել աշխատաշուկայի պահանջարկը, ինչպես նաև մասնագետների պատրաստման հնարավորությունները, այդ թվում՝ լիցենզիոն, նյութատեխնիկական բազան, համապատասխան մասնագետները:
Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ ինչպես նախորդ տարիներին, այնպես էլ այս ուսումնական տարվա համար անվճար ուսուցման տեղերն առավելապես կհատկացվեն ՀՀ մարզերում գործող արհեստագործական և միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատություններին. ներկայում մարզերում գործող ուսհաստատությունների ուսանողների շուրջ 90%-ն ուսումնառում է անվճար ուսուցման համակարգում:
Նախարարի խոսքով՝ արդեն մի քանի տարի է՝ ինչ փորձարարական կարգով ներդրված կրթական ծրագրերով է նաև ուսուցում իրականացվում. այս տարի ևս այն վերաբերելու է 7 մասնագիտության՝ արհեստագործական կրթական ծրագրերով, 19 մասնագիտության՝ միջին մասնագիտական կրթական ծրագրերով: Սեպտեմբերից նախատեսվում է նաև երկու նոր մասնագիտության ներդրում, որոնք առաջարկվել են մասնավորի կողմից՝ որպես մասնագետների պատրաստման կարևոր ուղղություններ:
Որոշմամբ հաստատվել է նաև յուրաքանչյուր ուսումնական տարվա համար կարևոր և առաջնահերթ մասնագիտությունների ցանկը, որոնցով գործում է ամսական նվազագույնը 50000 դրամ կրթաթոշակի մոտեցումը: Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ հաշվի առնելով, որ կրթաթոշակի տրամադրումն իրականացվում է արդեն երրորդ տարին, նախորդ տարիների համեմատ ցանկում մեծ փոփոխություններ չեն իրականացվել:
Կարևորելով որոշման ընդունումը՝ ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանն ընդգծել է՝ այս ընթացքում ձևավորվել են կրթության ոլորտում երկրի ռազմավարական պատկերացումները, և մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում իրականացվող բարեփոխումներն ամբողջացնում են այդ պատկերը: Այս համատեքստում Նիկոլ Փաշինյանը կարևորել է հատկապես բոլոր մակարդակներում կրթության հասանելիության ապահովումը:
«Մասնագիտական կրթության և ուսուցման ոլորտում, կարծում եմ, շատ կարևոր ռազմավարական ըմբռնման ենք հասել, որը հետևյալն է՝ թե՛ Երևանի, թե՛ մարզերի դպրոցների շրջանավարտները պետք է հնարավորություն ունենան մասնագիտական կրթության և ուսուցման համակարգով ներառվելու իրենց մարզի տնտեսության մեջ: Այսինքն՝ անհրաժեշտ է ունենալ մարզի տնտեսական կառուցվածքին և աշխատաշուկային արձագանքող մասնագիտական կրթության և ուսուցման համակարգ, որպեսզի շրջանավարտները սովորեն և շարունակեն գործունեությունն իրենց մարզերում»,- նշել է ՀՀ վարչապետը։
Անդրադառնալով նախորդ ուսումնական տարվա ընդունելության տվյալներին՝ Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է՝ 9-րդ դասարանն ավարտած յուրաքանչյուր երրորդ երեխան որոշել է կրթությունը շարունակել ՄԿՈՒ հաստատությունում, ինչը շատ լավ ցուցանիշ է: Առավել գերակշռող են դառնում այն մասնագիտությունները, որոնք տնտեսության կողմից պահանջված են:
«Նախորդ տարի ավելի քան 770 դիմորդ ենք ունեցել խոհարարության գծով, և սա ցույց է տալիս, որ մի կողմից ունենք զարգացող տնտեսության ոլորտ, իսկ մյուս կողմից՝ կադրային հստակ պահանջարկը լրացնող կրթական գործընթաց: Այդպիսի միտում նկատելի է նաև զբոսաշրջության ուղղությամբ, որտեղ ունեցել ենք ավելի քան 400 դիմորդ: Սա ևս ցույց է տալիս, որ համակարգը բավականին սինխրոնացված է աշխատում տնտեսության կարիքների հետ»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «Ֆունկցիայի հասկացությունը » և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ : Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն Ստեղծել քննարկման…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
Նախագծային ուսուցում նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը:: Խթանել աշակերտների ինքնուրույն ճանաչողական գործունեության հմտությունները, նպաստել
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան