ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Մշակույթի զարգացման ծրագրերը կնպաստեն զբոսաշրջության զարգացմանը

Հուլիսի 10, 2025
Մշակութային լուրեր

ՀՀ կառավարության այսօրվա նիստում ներկայացվել է Հայաստանի Հանրապետության և Վերակառուցման և զարգացման միջազգային բանկի միջև «Հայաստանի զբոսաշրջության և մարզային ենթակառուցվածքների ծրագիր» վարկային համաձայնագրի նախագիծը:

Ըստ այդմ՝ քննարկվել են Դիլիջանի, Դվինի, Գորիսի, Ջերմուկի և Եղեգիսի համար կլաստերային զարգացման ծրագրերի մանրամասները՝ մշակութային ժառանգության պահպանմամբ ու հանրահռչակմամբ զբոսաշրջության խթանման համատեքստում:

Մասնավորապես՝ Դվին կլաստերի նպատակն է ներգրավել հնագիտությամբ հետաքրքրված այցելուների: Ներդրումները նպատակաուղղած կլինեն զբոսաշրջային ենթակառուցվածքների բարելավմանը, այդ թվում՝ Դվին հնավայրի հուշարձանների մասնակի վերակառուցմանը և հնավայրի տարածքում թանգարանի կառուցմանը:

Ներկայացնելով հարցի վերաբերյալ մեկնաբանություն՝ ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նշել է՝ մշակույթի զարգացման ուղղությամբ իրականացվող ծրագրերը համադրելի են զբոսաշրջության զարգացման առաջնահերթություններին:

«Դվին հնավայրի հատվածում բավականին մեծ աշխատանք է իրականացվել, և այժմ ենթակառուցվածքների ամբողջացմամբ՝ հատկապես թանգարանի կառուցմամբ, նորովի կներկայացվի Դվին հնավայրի ժառանգությունը: Պեղված ցուցանմուշները եզակի են իրենց նշանակությամբ և պետք է ցուցադրվեն հենց տեղում»,- ասել է ԿԳՄՍ նախարարը՝ ընդգծելով, որ մշակույթի զարգացման ծրագրերը կարող են նպաստել զբոսաշրջության զարգացմանը:

Նա նշել է, որ ՀՀ մշակույթի պահպանության, զարգացման և հանրահռչակման 2023-2027 թթ. ռազմավարության մեջ առանձին ուղղություն է դժվարամատչելի հուշարձանների հանրահռչակումը: Զուգահեռաբար ստեղծվում են զբոսաշրջության զարգացմանն ուղղված քայլարշավային արահետներ, որը մշակութային ժառանգությունը դարձնում է ավելի հասանելի:

Ժաննա Անդրեասյանը ներկայացվող նախագծի համատեքստում անդրադարձել է նաև համայնքային զարգացմանն ուղղված այլ ծրագրերի: Մասնավորապես՝ սեպտեմբերին Գյումրիում աշխատանքը կսկսի Լոզանի հյուրընկալության դպրոցը՝ իրականացնելով ոչ ֆորմալ կրթության դասընթացներ: «Նպատակ ունենք ոչ ֆորմալ կրթական դասընթացները վերածել ֆորմալ կրթության, ինչը մեր երկրում բարձր վարկանիշ ունեցող ուսումնական հաստատությունում կրթություն ստանալու հնարավորություն է տալու, և այս հաստատության գործունեությունը կարևոր է ոչ միայն մեր քաղաքացիների, այլև արտերկրից սովորողների ներգրավելու տեսանկյունից»,- եզրափակել է նախարարը:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ժողովրդական խոսքի անմահ մշակը. քարտեզագրելով Հ. Թումանյանի ուղին

    Այս թեման, որն  նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: