ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը ՀՀ պատվիրակության կազմում մասնակցել է Համապարփակ և ընդլայնված գործընկերության համաձայնագրի (ՀԸԳՀ) հիման վրա ձևավորված Հայաստան-Եվրոպական միություն գործընկերության կոմիտեի՝ Բրյուսելում տեղի ունեցած 6-րդ նիստին:
Պատվիրակության կազմում ընդգրկված էին ՀՀ արտաքին գործերի, Արդարադատության, Ներքին գործերի, Շրջակա միջավայրի նախարարությունների և այլ պետական գերատեսչությունների ներկայացուցիչներ։ Նիստում քննարկվել են ՀԸԳՀ կիրարկման գործընթացը և Հայաստան-Եվրոպական միություն փոխգործակցության ընդլայնումը։
Նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը ներկայացրել է կրթության, գիտության, մշակույթի և երիտասարդության ոլորտներում Եվրոպական միության հետ համագործակցությամբ ու ԵՄ ֆինանսական աջակցությամբ իրականացվող ծրագրերն ու արձանագրված արդյունքները։
Մասնավորապես՝ անդրադարձ է կատարվել 2023 թ․ մեկնարկած «Հայաստանում ԵՄ աջակցությունը կրթությանը» բյուջետային ծրագրին, որը միտված է կրթական բարեփոխումների խթանմանը։ Ներկայացվել են հանրակրթության պետական նոր չափորոշչի ներդրման, դպրոցների կառավարման համակարգի բարելավման, ուսուցիչների վերապատրաստման և կրթական ենթակառուցվածքների արդիականացման ուղղությամբ կատարված աշխատանքները, որոնք նույնպես իրականացվում են 2018 թվականից մեկնարկած «ԵՄ-ն հանուն նորարարության» ծրագրի շրջանակում:
Ներկայացվել է նաև ԵՄ ԹՈՒՄՈ ինժեներական և կիրառական գիտությունների համալիրի՝ կոնվերգացիոն կենտրոնի ստեղծման աշխատանքների ընթացքը:
Անդրադառնալով մասնագիտական կրթության ոլորտին՝ նախարարի տեղակալը նշել է «European Alliance For Apprenticeships» ծրագրի մասին, որին ՀՀ-ն անդամակցում է 2023 թվականի հոկտեմբերից: ՀՀ հիմնական հանձնառությունը վերաբերում է մասնագիտական կրթության և ուսուցման համակարգի բարեփոխմանը՝ աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցման համակարգի ներդրմամբ: Այս համատեքստում Արթուր Մարտիրոսյանը տեղեկացրել է, որ 2024 թվականից ուժի մեջ է մտել «Մասնագիտական կրթության և ուսուցման մասին» նոր օրենքը, որը համակարգային փոփոխություններ է մտցնում ոլորտում՝ առանցքային դարձնելով աշխատանքի վրա հիմնված ուսուցումը, մասնավորի հետ համագործակցությունն ու տնտեսության հետ կապը։ Ներկայում դուալ ուսուցման մոդելով իրականացվող մասնագիտությունների մասնաբաժինը հասել է 17%-ի, իսկ ուսումնական հաստատություններինը՝ 23%-ի:
Նախարարի տեղակալը նիստի ընթացքում հանդես է եկել առաջարկությամբ, այն է՝ Հայաստանում իրականացվող «Ակադեմիական քաղաք» ծրագրի համատեքստում դիտարկել Եվրոպայի քոլեջի մասնաճյուղի հիմնումը: Նա ընդգծել է, որ Հայաստանում նման հաստատության գործունեությունը խորհրդանշական և ռազմավարական նշանակություն կունենա՝ դառնալով ԵՄ շարունակական ներգրավվածության տեսանելի արտահայտությունը Արևելյան գործընկերության տարածաշրջանում, միևնույն ժամանակ կլինի ներդրում առաջնորդների ապագա սերնդի զարգացման գործում՝ միտված եվրոպական արժեքների ինտեգրմանը։
Ներկայացվել է նաև Հայաստանի ակտիվ ներգրավվածությունը «Erasmus+» ծրագրում՝ ներառյալ շարժունության և կարողությունների զարգացման ընթացիկ նախագծերը։
Արթուր Մարտիրոսյանն անդրադարձել է նաև Հայաստանի մասնակցությանը «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրին՝ նշելով, որ ֆինանսավորման ծավալը կրկնապատկվել է։ Ներկայում գործում է «Գիտական և նորարարական գործընկերության աջակցման կենտրոն» հիմնադրամը, որը նպաստում է «Հորիզոն Եվրոպա» ծրագրում գիտական շրջանակների ներգրավմանը։
Մշակույթի ոլորտում ներկայացվել են «Ստեղծագործ Եվրոպա», «Կատապուլտ» և «ԵՄ-ն հանուն մշակույթի» ծրագրերի արդյունքները։ Ընդգծվել են ստեղծարար ոլորտների զարգացումը, երիտասարդ ստեղծագործողների և կազմակերպությունների կարողությունների զարգացումը, ինչպես նաև միջազգային տեսանելիության բարձրացումը։ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը վերահաստատել է Հայաստանի պատրաստակամությունը՝ միանալու նաև «Ստեղծագործ Եվրոպա» ծրագրի «Մեդիա» բաղադրիչին, որը ոչ միայն կընդլայնի մշակույթի ոլորտում համագործակցության հեռանկարը, այլ նաև կնպաստի քաղաքացիական հասարակության զարգացմանը, քանի որ ծրագրի շահառու կարող են լինել նաև ԶԼՄ-ները:
Նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը ներկայացրել է նաև երիտասարդական կենտրոնների ստեղծման քաղաքականությունը, որն ակտիվացել է «Երիտասարդության մասին» ՀՀ առաջին օրենքի ընդունումից հետո՝ ակնկալելով ԵՄ աջակցությունը։ Նա հատկապես կարևորել է երիտասարդների քաղաքացիական մասնակցության խթանման և երիտասարդական աշխատողների կարողությունների զարգացման ուղղությամբ տարվող աշխատանքները։
Արթուր Մարտիրոսյանն ընդգծել է, որ ՀՀ կառավարությունն առաջնորդվում է ոլորտային ռազմավարություններով և վերահաստատել պատրաստակամությունը՝ շարունակելու համագործակցությունը Եվրոպական միության հետ՝ կրթության և մշակույթի ռազմավարությունների հաջող իրականացման և զարգացման գործընկերների հետ երկխոսության զարգացման առումով:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: