ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Մարզիչ-մանկավարժների վերապատրաստման նոր ծրագիր՝ միջազգային չափանիշներին համահունչ

Հուլիսի 3, 2025
Սպորտային լուրեր

ՀՀ կառավարությունն այսօրվա նիստում հաստատել է մանկապատանեկան մարզադպրոցների մարզիչ-մանկավարժների վերապատրաստման ծրագիրը, որը ներկայացրել է ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը:

Ծրագրի նպատակն է պետական հոգածության ներքո ապահովել մանկապատանեկան մարզադպրոցների մարզիչ-մանկավարժների պրակտիկ փորձի շարունակականությունը՝ ապահովելով միջազգային սպորտի չափանիշներին համընթաց զարգացում, որը խթան կհանդիսանա նորարարական համակարգերին արագ ինտեգրմանը։

Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ նախատեսված է ոլորտում մասնագիտական կարողությունների զարգացման մեխանիզմներ ներդնել, որն առանցքային նշանակություն ունի սպորտում գրանցվող հաջողությունների և դրանց շարունակականության համար, և այս ուղղությամբ աշխատանքի կարևոր մաս է մարզադպրոցների, մարզիչների վերապատրաստումը։

«2023 թվականին առաջին անգամ անցկացվել է արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների մանկավարժական աշխատողների կամավոր ատեստավորում, որում ներառված էին նաև մարզադպրոցների մարզիչները: Այս գործընթացի մասնակցության ցուցանիշները և ստացված արդյունքները հավելյալ վկայում են այն մասին, որ վերապատրաստման գործող կարգը վերանայելու է, և նոր վերապատրաստումներ իրականացնելու անհրաժեշտություն կա»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:

Նախարարի տեղեկացմամբ՝ երկու տարվա ատեստավորման արդյունքներով 12 մարզաձևերից ատեստավորմանը մասնակցել են 272 մարզիչ-մանկավարժներ կամ այդ մարզաձևերի մարզիչների շուրջ 22.64%-ը: Նրանցից ատեստավորվել է 55-ը կամ այս մարզաձևերի մարզիչների ընդհանուր թվի շուրջ 5%-ը, ինչը բավական ցածր ցուցանիշ է։

«Ակնհայտ է, որ մարզչական գործունեությունը մարզիչներից պահանջում է գիտելիքների և մասնագիտական կարողությունների անընդհատ զարգացում, և այդ իմաստով կանոնավոր գործիքակազմի բացակայությունը խոչընդոտում է նաև առաջխաղացմանն ու մասնագիտական աճին։ Այս խնդիրների կարգավորման նպատակով նախաձեռնել ենք վերապատրաստման այս ծրագիրը, որի նպատակն է՝ ապահովել մարզիչների պրակտիկ փորձի շարունակականությունը և միջազգային սպորտի չափանիշներին համընթաց զարգացումը»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը։

ԿԳՄՍ նախարարի խոսքով՝ նախատեսվում է ըստ համապատասխան մարզաձևերի հրավիրել արտերկրի բարձրակարգ մասնագետների, որոնք կիրականացնեն վերապատրաստումները։ Ընդհանուր առմամբ՝ ծրագրի շահառու են մարզադպրոցներում աշխատող ավելի քան 2100 մարզիչներ: Վերապատրաստումն իրականացվելու է ամեն տարի՝ երեք օր տևողությամբ ինչպես տեսական, այնպես էլ գործնական պարապմունքներով, միջազգային ֆեդերացիաների կողմից մշակված ծրագրերի ու չափորոշիչների համաձայն:

Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է՝ հաշվի կառնվեն տարբեր մարզաձևերով զբաղվողների վիճակագրությունը, ըստ այդմ՝ կընտրվի նաև յուրաքանչյուր տարվա համար վերապատրաստումների ուղղությունը: Ծրագիրը կիրականացվի մարզական ֆեդերացիաների հետ համատեղ՝ գործնական պարապմունքներն ու տեսական դասընթացները իրականացնելով համապատասխան հագեցվածություն ունեցող սպորտային կազմակերպությունում:

«2018-ի հետ համեմատ՝ նախորդ տարի ՀՀ պետական բյուջեից 3,5 անգամ ավելի միջոցներ են հատկացվել սպորտի ոլորտին: Մեծ ծավալով ենթակառուցվածքների զարգացման աշխատանք է արվում, տարբեր մրցաշարեր են կազմակերպվում: Եթե զուգահեռ չիրականացվեն նաև կարողությունների զարգացման և որակի ապահովման ուղղությամբ աշխատանքներ, կարծում եմ՝ ակնկալվող ընդհանուր արդյունքները թերի կլինեն: Այս ուղղությամբ ծրագիրը շատ կարևոր է՝ ամբողջական մոտեցում ունենալու տեսանկյունից»,- եզրափակել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ՀՀ վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը կարևորել է մասնագիտական կարողությունների զարգացմանը և միջազգային չափանիշներին համահունչ համակարգի գործարկմանն ուղղված նոր ընթացակարգը՝ շեշտելով, որ այն կարող է նպաստել նաև շահառուների վստահության մեծացմանը:

ԿԳՄՍ նախարարը վստահություն է հայտնել՝ վերապատրաստումներն ունենալու են իրենց դրական ազդեցությունը թե՛ ատեստավորման արդյունքների, և թե՛ նաև մարզիչների ավելի ակտիվ ներգրավվածության տեսանկյունից: Այս համատեքստում Ժաննա Անդրեասյանն անդրադարձել է ՀՀ մարզերի և Երևանի՝ առաջին անգամ կազմված մարզական վարկանիշային սանդղակին, որը մի քանի հիմնական բաղադրիչների վրա է հիմնված, այդ թվում՝ մարզիչների կամավոր ատեստավորման ցուցանիշների:

«Հաշվի են առնվում նաև ֆիզկուլտուրայի ուսուցիչների կամավոր ատեստավորման ցուցանիշները, մարզադպրոցներում ընդգրկված երեխաների թիվը, ինչպես նաև ԿԳՄՍՆ կողմից կազմակերպվող միջոցառումներին և մրցաշարերին մասնակցող սովորողների համամասնությունը տվյալ մարզի ընդհանուր աշակերտների թվի հետ»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ հավելելով, որ վերապատրաստման ծրագիրը կկազմի ամբողջական գործընթացի մաս՝ նպաստելով հետաքրքրության մեծացմանը և մասնակիցների թվաքանակի աճին։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան