ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Վավերացվել է Ռուս-հայկական համալսարանի գործունեության նոր համաձայնագիրը

Հուլիսի 3, 2025
Լուրեր կազմակերպություններից

ԱԺ արտահերթ նիստում քննարկվել է «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության և Ռուսաստանի Դաշնության կառավարության միջև Հայաստանի Հանրապետությունում Ռուս-հայկական համալսարանի գործունեության պայմանների մասին» նոր համաձայնագիրը, որը ներկայացրել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արթուր Մարտիրոսյանը։

Արթուր Մարտիրոսյանը նշել է, որ hամաձայնագրի վավերացման նպատակահարմարությունը պայմանավորված է Ռուս-հայկական համալսարանի կառավարման, կրթական և գիտահետազոտական գործունեության արդյունավետության բարձրացմամբ, ինչպես նաև գործընթացները ՀՀ և ՌԴ օրենսդրություններին համապատասխանեցնելու անհրաժեշտությամբ:

«Համաձայնագրի վավերացումը հնարավորություն կտա ապահովելու բուհի զարգացումը, որն արդեն իսկ կարևոր դեր է խաղում ՀՀ բարձրագույն կրթության համակարգում։ 2021 թվականից ի վեր երկկողմ բանակցությունների արդյունքում ստացել ենք համաձայնագրի մի նախագիծ, որն ապահովում է բուհի գործունեությունը երկու երկրների օրենսդրություններին համապատասխան, առավելագույնս համահունչ է բարձրագույն կրթության ոլորտում ՀՀ-ում տարվող քաղաքականությանը, հստակեցնում է բուհի կառավարման, ֆինանսավորման և բուհի բնականոն գործունեության կազմակերպման այլ կարևոր հարցեր՝ դրանով իսկ ապահովելով անհրաժեշտ պայմաններ հետագա զարգացման համար»,- ասել է Արթուր Մարտիրոսյանը:

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալի խոսքով՝ նոր համաձայնագրով ՀՀ-ում համալսարանը հանդիսանում է պետական համալսարան՝ հիմնադրամի կարգավիճակով, իսկ ՌԴ-ում օգտվում է ՌԴ բարձրագույն կրթության դաշնային պետական կրթական կազմակերպության կարգավիճակից։ Մինչդեռ գործող համաձայնագրերով համալսարանը հանդիսանում էր իրավաբանական անձ՝ օժտված ոչ առևտրային բնույթի միջպետական կարգավիճակով, որը ՀՀ օրենսդրության իմաստով անորոշություն էր պարունակում։ Արթուր Մարտիրոսյանի խոսքով՝ անորոշ կազմակերպաիրավական ձևի պայմաններում առաջանում էին տարընթերցումներ և տարընկալումներ, իսկ համալսարանը բախվում էր իրավական խնդիրների։

Նոր համաձայնագրում առավել հստակ ձևակերպված են նաև համալսարանի կառավարման սկզբունքային մոտեցումները։ Մասնավորապես՝ սահմանվում է, որ համալսարանի կառավարման մարմիններն են՝ կառավարման խորհուրդը, ռեկտորը և գիտական խորհուրդը։

Կառավարման խորհուրդը կազմված է 12 անդամից՝ 4 ներկայացուցիչ յուրաքանչյուր լիազորված մարմնից և 4 ներկայացուցիչ համալսարանից՝ խորհդակցական ձայնի իրավունքով։ Կառավարման խորհուրդը հաստատում է համալսարանի կառուցվածքը և բյուջեն, տարեկան ֆինանսական հաշվետվությունը, ռազմավարական ծրագիրը և այլն։ Գիտական խորհուրդը զբաղվում է համալսարանի ակադեմիական գործունեության ընթացիկ և հեռանկարային զարգացման հարցերով։

Ռեկտորն իրականացնում է համալսարանի գործունեության անմիջական ղեկավարումը։ Ռեկտորն ընտրվում է կառավարման խորհրդի կողմից և պաշտոնում հաստատվում լիազորված մարմինների համատեղ հրամանով՝ մինչև 5 տարի ժամկետով։ Որպես լիազորված մարմիններ՝ հանդես են գալիս հայաստանյան կողմից ՀՀ ԿԳՄՍՆ-ն, իսկ ռուսաստանյան կողմից՝ ՌԴ գիտության և բարձրագույն կրթության նախարարությունը:

Արթուր Մարտիրոսյանը նաև տեղեկացրել է՝ համաձայնագրով նախատեսվում է հստակ մեխանիզմ ՌԴ բյուջեի հաշվին ընդունելության տեղերի հատկացման համար։ Գիտական, գիտատեխնիկական, նորարարական, փորձագիտական, փորձարարական, արդյունաբերագիտական գործունեությունն ապահովվում է նպատակային ֆինանսավորման աղբյուրների բազմաքանակությամբ՝ ՀՀ և ՌԴ ազգային ծրագրերին համապատասխան: ՌԴ բյուջետային հատկացումների հաշվին ուսուցումը կազմակերպվում է ՌԴ օրենսդրությանը համապատասխան, իսկ Հայաստանի Հանրապետության պետական բյուջեի միջոցների հաշվին ուսուցումը՝ ՀՀ օրենսդրությանը համապատասխան: Համաձայնագիրը կնքվում է 10 տարի ժամկետով և կարող է երկարաձգվել:

Համաձայնագրի վերաբերյալ ԱԺ գլխադասային հանձնաժողովի դրական եզրակացությունը ներկայացրել է պատգամավոր Ջուլիետա Ազարյանը:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: