ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Դանիել Դանիելյանը հետևել է երաժշտական լսումների և մրցույթ-ստուգատեսի երևանյան փուլին

Հունիսի 20, 2025
Մշակութային լուրեր

ԿԳՄՍ նախարարության աջակցությամբ «Հայ փոքրիկ երգիչներ» միջազգային ընկերակցությունն իրականացնում է «ՀՀ երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի, պարարվեստի դպրոցներում ուսումնամեթոդական և գործնական օգնություն, մանկավարժների դասալսումներ» ծրագիրը։

Ծրագրի շրջանակում անցկացվում է «Հայրենիքը, արվեստն ու ես» մրցույթ-ստուգատեսը, որը բաղկացած է երեք փուլից։ Մրցույթի 2-րդ փուլն ընթանում է հունիսի 19-21-ը Երևանի Պ. Չայկովսկու անվան միջնակարգ երաժշտական մասնագիտական դպրոցում:

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Դանիել Դանիելյանը հետևել է մրցույթ-ստուգատեսի ընթացքին, զրուցել հանձնաժողովի անդամների և մասնակիցների հետ՝ քաջալերելով և հաջողության մաղթելով նրանց: Նա անդրադարձել է նախարարության աջակցությամբ տարիներ ի վեր իրականացվող դասալսումների ծրագրի կարևորությանը՝ ընդգծելով, որ լսումների արդյունքում ՀՀ բոլոր երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի, պարարվեստի դպրոցներում կատարվում է մոնիթորինգ, որի արդյունքում քարտեզագրվում են ոլորտում առկա բացերն ու կարիքները:

Նախարարի տեղակալի նշմամբ՝ թե՛ մարզերում, թե՛ Երևանում զուգահեռ անցկացվում է «Ազգային, փողային, լարային նվագարանների գծով ուսուցում» պետական ծրագրի շրջանակում ընդգրկված աշակերտների ունկնդրում՝ կազմակերպված համապատասխան մասնագիտական հանձնախմբերի կողմից։

«Ծրագրի իրականացման միջոցով կարողանում ենք հասկանալ, թե որտեղ և որ գործիքի ուսուցումը ինչ մակարդակում է գտնվում, ուսուցանման գործընթացներն ինչպես են ընթանում հանրապետության տարբեր դպրոցներում: Նախարարությունը յուրաքանչյուր տարի գումարներ է հատկացնում ազգային նվագարանների, փողային, լարային գործիքների պետական պատվերին՝ դրանցով ուսուցումը և հավասարապես զարգացումն ապահովելու նպատակով: Այս լսումների արդյունքում կարողանում ենք հստակ պատկեր ունենալ գործընթացների վերաբերյալ, գույքագրել և հանձնախմբերի միջոցով տեղում տրամադրել մեթոդական, գործնական և կազմակերպչական աջակցություն, վարպետաց դասերով գործնական օգնություն ցուցաբերել դպրոցներին, մանկավարժներին և սաներին»,- ասել է Դանիել Դանիելյանը:

Նախարարի տեղակալը վստահեցնում է՝ այս ծրագիրը միաժամանակ աջակցություն է դասավանդող անձնակազմին՝ գնահատելու աշակերտների պատրաստվածության մակարդակը և ձևավորելու հետագա մասնագիտական աջակցության ուղղությունները:

«Պետության նպատակն է ՀՀ բոլոր մարզերում ունենալ բարձր մակարդակով ազգային նվագարանների ուսուցանում և կատարողական արվեստի զարգացում»,- ասել է Դանիել Դանիելյանը։

«ՀՀ երաժշտական, արվեստի, գեղարվեստի, պարարվեստի դպրոցներում ուսումնամեթոդական և գործնական օգնություն, մանկավարժների դասալսումներ» ծրագրի ղեկավար Մարինե Մարգարյանի տեղակացմամբ՝ ծրագիրը, որը նախարարության կողմից անցկացվում է ավելի քան մեկ տասնամյակ, մեծապես նպաստել է հանրապետությունում մշակութային կրթության զարգացմանը:

«Այս տարի ծագրի իրականացումը վստահվել է «Հայ փոքրիկ երգիչներ» միջազգային ընկերակցությանը, և նախարարության կողմից դրվել է հստակ ուղերձ, որպեսզի այն իրականացվի նոր գաղափարներով, արդի մոտեցումներով և լայն թափով, ինչին մենք հետամուտ ենք: Մրցույթի առաջին փուլն ընդգրկում էր Հայաստանի բոլոր մարզերն ու քաղաքները։ Մասնագիտական հանձնախմբերը՝ կազմված հանրապետության առաջատար մասնագետներից, այցելել են երաժշտական, արվեստի, կերպարվեստի և պարարվեստի բոլոր դպրոցներ՝ ունկնդրելով շուրջ 5100 աշակերտի, ինչպես նաև ուսումնական գործընթացի դիտարկման և օգնության նպատակով աշխատելով դպրոցների մանկավարժների, տնօրենների և աշխատակազմերի հետ»,- նշել է ծրագրի ղեկավարը՝ հավելելով, որ գրեթե բոլոր մարզերում եղել են։

Մարինե Մարգարյանի խոսքով՝ ընթանում է նաև ծրագրի շրջանակում անցկացվող «Հայրենիքը, արվեստն ու ես» մրցույթի 2-րդ փուլը՝ երևանյան լսումները:

Մրցույթի 3-րդ՝ հանրապետական եզրափակիչ փուլը, անցկացվելու է աշնանը, որին կմասնակցեն մարզերը և մայրաքաղաքը ներկայացնող, նախորդ փուլերում ընտրված լավագույն մենակատարներն ու խմբերը։ Եզրափակչում հաղթող մասնակիցները, նրանց մանկավարժներն ու աչքի ընկած երաժշտական հաստատությունները կարժանանան դրամական պարգևների։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: