ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Կրթության կառավարում և առաջնորդություն» վերապատրաստման ծրագրի նպատակը դպրոցի տնօրենի հավակնորդների կարողությունների զարգացումն է

Հունիսի 16, 2025
Լուրեր կազմակերպություններից

Ամփոփվել է հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների տնօրենների հավակնորդների համար նախատեսված «Կրթության կառավարում և առաջնորդություն» յոթամսյա վերապատրաստման ծրագիրը։

Ծրագիրն իրականացվել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ և Եվրոպական միության ֆինանսավորմամբ՝ ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամի՝ ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի և «Այբ» կրթական հիմնադրամի համատեղ ջանքերով։

Ծրագրի ամփոփիչ միջոցառումը տեղի է ունեցել «Այբ» դպրոցում. ծրագրի մասնակիցները ներկայացրել են իրենց կազմած հանրակրթական ուսումնական հաստատության զարգացման հնգամյա ծրագրերը, որոնք արժանացել են գործընկեր կառույցների փորձագետներից կազմված հանձնաժողովի գնահատականին։

Մասնակիցներին ողջունել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը՝ նշելով, որ մասնագիտական զարգացման ճանապարհը մշտական ընթացք է։

«Կարողությունների զարգացման դասընթացները լրացուցիչ հնարավորություններ են ապահովում կրթության առաջնորդությամբ և կառավարմամբ հետաքրքրվողների համար՝ հաշվի առնելով, որ հանրակրթական դպրոցների կառավարման առումով բարդ փուլում ենք գտնվում և մարդկային ռեսուրսների տեսանկյունից բախվում ենք մի շարք խնդիրների: Տնօրենի պաշտոնի հավակնորդները, լրացուցիչ աշխատանք տանելով, կարող են փորձել ուժերը, աշխատել իրենց վրա և ապահովել ավելի մեծ զարգացում՝ ունենալով իրենց ներդրումը հանրակրթության ոլորտի բարեփոխման և զարգացման գործում։ Վստահ եմ՝ առաջընթաց եք գրանցել ոչ միայն կրթության առաջնորդության կարողությունների ձեռքբերման, այլև կրթության վերաբերյալ աշխարհայացքի, մոտեցումների, որպես անձ վերարժևորվելու և ձեր պլաններն առավել հստակեցնելու տեսանկյունից»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ մասնակիցներին ուղղված խոսքում։

Նրա խոսքով՝ ծրագրի հիմնական նպատակը տնօրենի հավակնորդի կառավարման հմտությունների և զարգացման ծրագրեր կազմելու կարողությունների զարգացումն է։

«Ծրագիրը սկսելիս նաև նպատակ ունեինք ձևավորել վերապատրաստողների համայնք, որի անդամները այս կամ այլ ձևաչափով կիրականացնեն կրթության առաջնորդության գործընթացը: Ուրախ եմ, որ ունենք մասնակիցներ, որոնք առաջընթաց են գրանցել և կարող են վերապատրաստել նոր մասնագետների, նաև հանդես գալ որպես մենթորներ։ Մենթորների վրա մեծ պատասխանատվություն է դրվում, քանի որ նրանք պետք է ուղղորդեն և աջակցեն փորձաշրջանով նշանակված տնօրենին՝ գրանցելու այնպիսի աճ, որ հետագա տարիներին կարողանա արդյունավետ կառավարել տվյալ հաստատությունը»,- ասել է Արաքսիա Սվաջյանը՝ հիշեցնելով, որ համապատասխան կարգում իրականացված փոփոխությամբ՝ տնօրենի պաշտոնում փորձաշրջանով նշանակվելու հնարավորություն է ստեղծվել:

Փորձաշրջանի ընթացքում զարգացման ծրագրի իրականացման և մասնագիտական գործունեության աջակցման նպատակով նշանակվում է փորձաշրջանի ղեկավար, որը կարող է լինել նախարարի հրամանով հաստատված մենթոր դպրոցների ցանկում ընդգրկված՝ տվյալ տարածաշրջանի մենթոր դպրոցի տնօրենը կամ մասնագիտական հանձնաժողովի որոշմամբ այլ դպրոցի տնօրեն կամ համապատասխան լիազոր մարմնի կրթության վարչության մասնագետը:

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը հույս է հայտնել՝ ծրագրի մասնակիցների մոտ ձևավորվել է կառավարման, ինչպես նաև մենթորության հմտություններ. «Անկախ նրանից, թե ծրագիրն ինչ արդյունքներով եք ամփոփել, ձեր հմտություններն ու կարողությունները մնայուն են: Վստահ եմ՝ ձեր աջակցության և աշխատանքային գործունեության շնորհիվ կարողանալու ենք ունենալ բարեփոխման ցանկալի արդյունքներ»:

Միջոցառմանը մասնակցել է ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի կրթական ծրագրերի ղեկավար Ալվարդ Պողոսյանը։ Ծրագրի ղեկավարը «Այբ» կրթական հիմնադրամի հոգաբարձուների խորհրդի նախագահ Արամ Փախչանյանն է։

Ծրագրի շրջանակում մասնակիցներն անցել են ամբողջական բազմակողմանի վերապատրաստում՝ կառավարման մոդելներից մինչև մարդկային ռեսուրսների ու ֆինանսների արդյունավետ կառավարում, ռազմավարական մտածողությունից մինչև գիտելիքը ճիշտ ներկայացնելու արվեստ։ Մասնակիցների խոսքով՝ բացի խորքային գիտելիքներից՝ դասընթացը նաև բաց ու համագործակցային միջավայրում հարցեր բարձրացնելու և լուծումներ ստանալու, ինչպես նաև փորձառու մասնագետներից և միմյանցից սովորելու բացառիկ հնարավորություն էր:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Conditional Sentences in English

    Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:If a certain condition is true, then a particular result happens.I would travel around the world if I won the lottery.When water reaches 100 degrees, it boils.There are four types of conditional sentences.It’s important to use the correct structure for each of these different conditional sentences because they express varying meanings.Pay attention to verb tense when using different conditional modes.Use a comma after the if-clause when the if-clause precedes the main clause.What Are the Different Types of Conditional Sentences? There are four different types of conditional sentences in English. Each expresses a different degree of probability that a situation will occur or would have occurred under certain circumstances.Zero Conditional SentencesFirst Conditional SentencesSecond Conditional SentencesThird Conditional SentencesLet’s look at each of these different types of conditional sentences in more detail.

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան