ՀՀ ԳԱԱ նախագահության շենքում տեղի է ունեցել «Հայկական համադպրոցական գիտության փառատոն-2025»-ի հաղթող նախագծերի պարգևատրման արարողությունը:
Միջոցառմանը ներկա են եղել ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը, ՀՀ գիտությունների ազգային ակադեմիայի նախագահ Աշոտ Սաղյանը, նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը: Նախարարը մրցանակներ է հանձնել հաղթող ճանաչված 62 նախագծերի հեղինակների՝ մոտ 130 աշակերտների:
Ժաննա Անդրեասյանը ողջունել է ներկաներին և նշել, որ «Հայկական համադպրոցական գիտության փառատոնը» փաստում է՝ ունենք փայլուն երեխաներ՝ հրաշալի մտքով և այդ միտքն իրականություն դարձնելու եռանդով։
«Փառատոնում ներկայացված նախագծերը մտքի, ուսուցիչների ուղղորդմամբ թիմային աշխատանքի, հետևողականության և կամքի արգասիք են։
Փառատոնն անցկացվում է 2021 թվականից, միջազգային ձևաչափով․ հաղթողները հնարավորություն են ստանում մասնակցելու միջազգային գիտական փառատոների: Այս նախագծին մասնակցող աշակերտները աշխարհի մի մասնիկն են, և նախագիծը Հայաստանում մեր դպրոցականներին նույնպես համադպրոցական գիտության ցանցի օղակներից մեկը դառնալու հնարավորություն է ընձեռել»,- ասել է նախարարը և հույս հայտնել, որ առաջիկա տարիներին Հայկական համադպրոցական գիտության փառատոնի հաղթողները միջազգային գիտական փառատոներից ավելի մեծ հաջողություններով են վերադառնալու։
Նրա խոսքով՝ ուրախալի է փաստը, որ տարեցտարի փառատոնում ներկայացվող նախագծերի թիվն ավելանում է. «2021 թվականին, երբ փառատոնն անցկացվում էր առաջին անգամ, ներկայացված էր ընդամենը 38 նախագիծ՝ 15 ուսումնական հաստատությունից։ Այս տարի 5 անվանակարգում ներկայացվել է 91 նախագիծ: Հուսով եմ՝ հաղթող նախագծերի հեղինակներին այս հաջողությունը կմոտիվացնի և կոգևորի հետագա մեծ հաղթանակների համար»:
Ընդգծելով, որ համադպրոցական գիտության փառատոնում ներկայացված են հիմնականում ԲՏՃՄ ուղղվածության նախագծեր՝ նախարարն առանձնակի կարևորել է բնագիտական լաբորատորիաների ստեղծումը։
Այս համատեքստում նախարարը շեշտել է, որ կառավարության ծրագրի ամենակարևոր ուղղություններից է՝ բոլոր դպրոցներում ունենալ ֆիզիկայի, քիմիայի, աշխարհագրության, կենսաբանության, տեղեկատվական տեխնոլոգիաների լաբորատորիաներ:
«Այս ուղղությամբ շատ մեծ ծավալի աշխատանք է կատարվել, դպրոցների գրեթե կեսն արդեն ունեն լաբորատորիաներ, հաջորդ տարվա ավարտին բոլոր դպրոցները ապահովված կլինեն անհրաժեշտ լաբորատոր ենթակառուցվածքներով: Վստահ եմ, որ սա էլ լինելու է հերթական խթանն աշակերտներին՝ փորձարարական գիտությամբ զբաղվելու և այդ ուղղությամբ մասնագիտությունների զարգացում ապահովելու տեսանկյունից»,- նշել է նախարարը:
Ժաննա Անդրեասյանը նաև հավելել է՝ բնագիտամաթեմատիկական, ճարտարագիտական ուղղություններն առաջնահերթություն են, բայց գործում է նաև սոցիալական գիտությունների անվանակարգ, որը դպրոցականներին հնարավորություն է տալիս ավելի բազմազան ու բազմակողմանի նախագծեր իրականացնելու։
Միջոցառմանը ողջույնի խոսքով հանդես է եկել նաև ՀՀ գիտությունների ազգային ակադեմիայի նախագահ Աշոտ Սաղյանը՝ շեշտելով, որ աշակերտները հետաքրքիր նախագծեր են իրականացրել, որոնք կարող են նպաստել պետության հզորացմանը։
«Լավ կլինի, որ այս աշակերտները կրթությունը շարունակեն և աշխատեն համապատասխան ուղղություններով։ Վստահ եմ՝ երեխաների մասնագիտական կողմնորոշումը պետք է հստակեցվի դպրոցում։ Աշխարհը փոխվել է, մենք ապրում ենք բարձր տեխնոլոգիաների ժամանակներում։ Պետք է դպրոցներում զարգացնել բնական գիտությունները, և այս առումով նման միջոցառումները շատ կարևոր են»,- նշել է Աշոտ Սաղյանը՝ հավելելով, որ Գիտությունների ազգային ակադեմիան պատրաստ է կազմակերպել էքսկուրսիաներ ու աջակցել գիտության զարգացմանը դպրոցներում։
ՀՀ ԿԳՄՍՆ բարձրագույն կրթության և գիտության կոմիտեի կողմից իրականացվող Հայկական համադպրոցական գիտության փառատոնին «Մաթեմատիկա-ծրագրավորում», «Ֆիզիկա-աստղագիտություն», «Քիմիա», «Կենսաբանություն», «Սոցիալական գիտություններ» անվանակարգերում այս տարի ներկայացվել է 91 նախագիծ՝ 250 սովորողներից: Մասնագիտական հանձնաժողովի կողմից ամենաբարձր գնահատականների արժանացած մասնակիցները հնարավորություն են ստացել ներկայացնելու Հայաստանը ԱՄՆ Օհայո նահանգում կայանալիք «Regeneron միջազգային գիտական և ճարտարագիտական տոնավաճառին (ISEF-2025)», ինչպես նաև «Երիտասարդ գիտնականների ԵՄ մրցույթին (EUCYS), որն այս տարի տեղի կունենա Լատվիայում։
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարության նախաձեռնությամբ իրականացվող այս ծրագրին նախորդ չորս տարիներին մասնակցել է ավելի քան 500 սովորող Երևանի և մարզերի հանրակրթական դպրոցներից՝ ներկայացնելով 231 նախագիծ։ Փառատոնին մասնակցում են միջին և ավագ դասարանների աշակերտներ։
Հայկական համադպրոցական գիտության փառատոնը նպատակ ունի դպրոցահասակների շրջանում գիտական հետազոտությունների նկատմամբ սերմանել հետաքրքրություն՝ խթանելով խմբային աշխատանքի, նորարարական նախագծերի իրականացման և դրանց ներկայացման հմտությունների զարգացումը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
ՆՈՒ նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը: Ձևավորել վերլուծելու և գնահատելու հմտություններ: Ձևավորել հետազոտական աշխատանք կատարելու
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Հեքիաթաստեղծման կարողության ձևավորումը տարրական դասարաններում>> վերնագրով թեման: Մայրենիի ծրագրերում և դասագրքերում ոչ պակաս կարևոր է հեքիաթի տեղն ու դերը, քանի որ հեքիաթն ունի…
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի: