ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

««Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» ցուցահանդեսի կազմակերպումը կարևոր փորձառություն էր». Ալֆրեդ Քոչարյան

Ապրիլի 11, 2025
Մշակութային լուրեր Հարցազրույցներ, ելույթներ

Հայաստանի պատմության թանգարանում տեղի է ունեցել «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» բացառիկ միջազգային ցուցահանդեսի ամփոփիչ ասուլիսը, որի ընթացքում ներկայացվել են ցուցահանդեսի արդյունքները։ 

Ցուցահանդեսն ունեցել է ավելի քան 55 հազար այցելու․ այն գործել է ավելի քան 6 ամիս՝ Բրիտանական թանգարանի հետ համագործակցությամբ:

Ասուլիսի բանախոսներն էին ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանը, Հայաստանի պատմության թանգարանի տնօրեն Դավիթ Պողոսյանը, ՀՀ-ում Մեծ Բրիտանիայի արտակարգ և լիազոր դեսպան Ջոն Գալահերը և «Կերոն» զարգացման հիմնադրամի գործադիր տնօրեն Վանանե Արարքցյանը։

Բրիտանական թանգարանի հետ համագործակցությունը՝ հաջողված նախադեպ

ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Ալֆրեդ Քոչարյանի գնահատմամբ՝ «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» ցուցադրության մասին բազմաթիվ դրական արձագանքներ կան։

«Ցուցահանդեսն ազդել է հանրության՝ թանգարաններ այցելության հաճախականության վրա՝ հանրահռչակելով նաև այլ թանգարանների ցուցադրությունները: 2024 թ. առաջին եռամսյակում ունեցել ենք 161000 այցելու, իսկ այս եռամսյակում՝ 177000: Երկրորդ կարևոր փաստը միջազգային համագործակցության նոր ձևաչափին համապատասխանելն է: Այս կարևոր իրադարձությունը՝ Բրիտանական թանգարանի հետ համագործակցությունը՝ որպես հաջողված նախադեպ, շատ դռներ է բացում՝ հեշտացնելով նմանատիպ գործընթացները միջազգային այլ թանգարանների հետ: Ցուցադրությունը մեզ համար կարևոր փորձառություն էր»,- ասել է Ալֆրեդ Քոչարյանը՝ ընդգծելով, որ գործընթացի կազմակերպման շրջանակում հատուկ ուշադրություն է դարձվել նաև անվտանգային չափանիշների պահպանմանը։

Միջազգային համագործակցության օրակարգի ակտիվացման մասին

Ալֆրեդ Քոչարյանն իրազեկել է, որ «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» ցուցադրության կազմակերպումից հետո միջազգային համագործակցության օրակարգն ակտիվացել է: Նախանշված են միջազգային այլ համագործակցություններ ՀՀ տարբեր թանգարանների հետ: «Նախատեսված է Հայաստանի պատմության թանգարանի համագործակցությունը Լուվրի, Բեռլինի թանգարանների հետ, Ազգային պատկերասրահը ցուցահանդես կունենա Ֆրանսիայում, Երվանդ Քոչարի թանգարանը ակտիվ համագործակցում է Փարիզի թանգարանների հետ, Գրականության և արվեստի թանգարանը սարոյանական ցուցահանդեսի է պատրաստվում ԱՄՆ-ում և այլն»,- նշել է ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալը՝ շնորհակալություն հայտնելով Բրիտանական թանգարանին, Հայաստանում ՄԲ դեսպանությանը, հովանավորներին, այցելուներին և միջազգային այս աննախադեպ ցուցահանդեսի կազմակերպման գործում ներգրավված բոլոր մարդկանց: «Երբ համախմբում ենք ուժերը, հրաշալի արդյունք ենք ունենում»,- խոսքը եզրափակել է Ալֆրեդ Քոչարյանը:

Ցուցահանդեսն ունեցել է ավելի քան 55 հազար այցելու, մեծ մասը՝ դպրոցականներ

ՀՊԹ տնօրեն Դավիթ Պողոսյանի խոսքով՝ արդյունքները տպավորիչ են: «Ցուցահանդեսն ունեցել է 55 հազար 837 այցելու: Ուրախալի է, որ զգալի թիվ են կազմել դպրոցականները՝ պետության կողմից իրականացվող դպրոցական բաժանորդային ծրագրի շրջանակում: Այս հանգամանքը կարևոր է հատկապես մշակութային կրթության համատեքստում՝ ձևավորելով թանգարան այցելելու մշակույթ:

Կազմակերպվել են կրթական ծրագրեր, որոնց մասնակցել է շուրջ 200 դպրոցական, ինչպես նաև բանախոսությունների շարք՝ Բրիտանական թանգարանի գործընկերների, գլխավոր հովանավորի հետ համատեղ: Ձևավորվել է նոր հուշանվերային տեսականի, հրատարակվել է ցուցահանդեսի անգլերեն պատկերագիրքը, ընթացքում է հայերեն տարբերակի հրատարակումը»,- ձեռքբերումները հակիրճ ներկայացրել է Դավիթ Պողոսյանը:

Նրա խոսքով՝ սա հնարավորություն էր Հայաստանի պատմության թանգարանի հավաքածուները համադրելու այլ հեղինակավոր թանգարաններում պահվող ցուցանմուշների հետ, ինչը նոր ձևաչափ է: Ցուցահանդեսը կազմակերպվել է ոչ զբոսաշրջային ժամանակահատվածում՝ աշնան, ձմռան շրջանում, ինչը, սակայն, ըստ տնօրենի, չի խանգարել այցելությունների աննախադեպ ակտիվությանը:

«Ցուցահանդեսի կազմակերպման արդյունքում գոյացած միջոցները փակել են բոլոր ծախսերը, դրանց հաշվին թանգարանն ունի նաև սերվերային համակարգ՝ թվային բովանդակություն ունենալու նպատակով»,- տեղեկացրել է ՀՊԹ տնօրեն Դավիթ Պողոսյանը:

Հայկական հնագույն քաղաքակրթությունը ճանաչելու բացառիկ հնարավորություն

ՀՀ-ում Մեծ Բրիտանիայի արտակարգ և լիազոր դեսպան Ջոն Գալահերը տպավորիչ է համարում «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» բացառիկ միջազգային ցուցահանդեսի կազմակերպումը․ «Ցուցահանդեսի կազմակերպումը առանձնահատուկ հնարավորություն էր ամբողջ աշխարհի այցելուների համար՝ ճանաչելու Հայաստանը, նրա մշակութային ժառանգությունը և հայկական հնագույն քաղաքակրթությունը»:

Դեսպան Ջոն Գալահերի նշմամբ՝ Բրիտանական թանգարանը հայտնի է իր հարուստ հավաքածուներով և հանձնառություն ունի՝ կիսվել այս հարստություններով ամբողջ աշխարհի հետ: Ամեն տարի ավելի քան 5000 նմուշ ժամանակավոր ցուցադրման է ուղարկվում աշխարհի տարբեր երկրներ: Այսպիսով՝ թանգարանը հանդիսանում է մշակութային կենտրոն, մշակութային փոխանակումների, երկխոսության, փոխըմբռնման հարթակ:

Հայաստանի զարգացմանը և հանրահռչակմանը միտված ցուցահանդես

«Կերոն» զարգացման հիմնադրամի գործադիր տնօրեն Վանանե Արարքցյանի խոսքով՝ «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» միջազգային ցուցահանդեսը հիմնադրամի համար հատուկ նշանակություն ունի:

«Անկախ Հայաստանի պատմության մեջ սա ամենաշատ այցելություն ունեցող ցուցահանդեսն է: «Կերոն» զարգացման հիմնադրամը ստեղծման առաջին իսկ օրերից աշխատել է այս ցուցադրության կազմակերպման ուղղությամբ՝ համագործակցելով ԿԳՄՍ նախարարության, Հայաստանի պատմության թանգարանի հետ: Սա մեր առաջին նախագծերից էր՝ միտված Հայաստանի զարգացմանը, երկրի հանրահռչակմանը»,- ասել է հիմնադրամի գործադիր տնօրեն Վանանե Արարքցյանը:

Հիշեցնենք, որ 2024 թ․ սեպտեմբերի 21-ին Հայաստանի պատմության թանգարանում բացվել է «Մայր աստվածություն. Անահիտից Մարիամ» խորագրով միջազգային ցուցահանդեսը։ Բացի Անահիտ աստվածուհու արձանից՝ Հայաստանի պատմության թանգարանի հարուստ հավաքածուից ցուցադրությանը ներկայացվել է ավելի քան վեց տասնյակ ցուցանմուշ՝ ներկայացնելով Մայր աստվածության գաղափարը՝ հեթանոսությունից մինչև Քրիստոնեություն։

Ցուցադրությունն իրականացվել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության աջակցությամբ, Հայաստանի պատմության թանգարանի և Բրիտանական թանգարանի համագործակցությամբ։ Ցուցադրության գլխավոր աջակիցն էր «Կերոն» զարգացման հիմնադրամը։

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: