Երեխաների իրավունքների պաշտպանության միջազգային օրվա կապակցությամբ և երեխայի խնամքի համակարգի ու ներառական կրթության ոլորտում ներկայումս իրականացվող բարեփոխումների շրջանակներում այսօր տեղի է ունեցել մամուլի ասուլիս, որը կազմակերպել էր ՄԱԿ-ի մանկական հիմնադրամը: Միջոցառումը նվիրված էր Երեխայի իրավունքների կոնվենցիայում ամրագրված երեխաների հիմնարար իրավունքների լուսաբանմանը, ինչպես նաև՝ 2014-2017թթ. հիմնական ձեռքբերումներին և մարտահավերներին, մասնավորապես, թե ինչու է Հայաստանը նախաձեռնել բարեփոխումների գործընթացը: Ասուլիսին մասնակցում էին ԱՄՆ ՄԶԳ կողմից համաֆինանսավորվող «Խոցելի երեխաների սոցիալական ներառումը Հայաստանում» ծրագրի շրջանակներում ՀՀ կառավարության հիմնական գործընկերները: ՀՀ կրթության և գիտության նախարարի տեղակալ Մանուկ Մկրտչյանը շնորհավորել է Երեխաների իրավունքների պաշտպանության միջազգային օրվա կապակցությամբ` ընդգծելով, որ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաները մշտապես գտնվում են պետության ուշադրության կենտրոնում: «Մինչև 2025 թվականը մեր երկիրն անցնելու է համընդանուր ներառականության: Առհասարակ, ներառական կրթության ոլորտում Հայաստանը մեծ և բավականին հաջողված փորձ ունի: Երբ քննարկում ենք վերոնշյալ երեխաների հարցը, մենք հաճախ կենտրոնանում ենք միայն ուսուցման պայմանների վրա՝ թեքահարթակ, շինություն այլն: Կարծում եմ` այն սխալ հարցադրում է. երբ գլխավոր խնդիրը դնում ենք ֆիզիկական հարթության մեջ, մենք մոռանում ենք անձնավորությանը: Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաները մշտապես պետք է իրենց զգան որպես կոլեկտիվի անհրաժեշտ անդամ, հետևաբար ներառական կրթության խնդիրը մանկավարժական է` ինչպես կազմակերպել նրանց կյանքը ուսումնական խմբում, որպեսզի այդ երեխաներն օգտակար լինեն մյուսների համար: Այսինքն, այս խնդիրն ունի մեկ՝ գաղափարախոսական լուծում` բացառապես համագործակցային հիմքերով: Եթե գործունեության կազմակերպման սկզբունքը մրցակցային է, դա արդեն փակուղի է»,-նշել է նախարարի տեղակալը:
Ասուլիսի մյուս բանախոսները` ՀՀ աշխաատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարի տեղակալ Աշոտ Մարգարյանն անդրադարձել է Երեխայի խնամքի համակարգի բարեփոխման խնդիրներին` խնամքի հաստատությունների վերակազմակերպումն ու այլընտրանքային ծառայությունների հիմնումը, Հայաստանում ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի ներկայացուցիչ Տանյա Ռադոչայը` այլընտրանքային խնամքին և ծառայություններին, ինչպես նաև ներկայացրել ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի՝ «Ֆորմալ այլընտրանքային խնամքի համակարգում երեխաների թվաքանակի գնահատում. մարտահրավերներ ու արդյունքներ» զեկույցը: ՅՈՒՆԻՍԵՖ-ի Բուլղարիայի գրասենյակի փորձագետ, ծրագրի ղեկավար Միլենա Հարիզանովան իր հերթին ներկայացրել է Բուլղարիայում երեխայի խնամքի համակարգի բարեփոխման գործընթացը, քաղած դասերը և իրականացված բարեփոխումների առավելություններն ու թերությունները:
Ասուլիսի ընթացքում բանախոսներն անդրադարձել են նաև երեխայի կրթության իրավունքի իրացմանը երեխայի իրավունքների համատեքստում, հաշմանդամություն ունեցող երեխաների վաղ հայտնաբերման և նրանց հանրակրթական դպրոցներում ներառելու կարևորությանը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն
ես Լորետա Դումիկյանն եմ, դասավանդում եմ ավագ դպրոցում ԹԳՀԳ և մաթեմատիկա առարկաները, բացի այդ դասավանդում եմ python ծրագրավորման լեզուն <<Արհեստական Բանականություն սերունդ>> ծրագրի շրջանակում: Հարգելի գործընկերներ, Հայաստանի կրթական համակարգը վերջին…
Ես Լորետա Դումիկյանն եմ, դասավանդում եմ ավագ դպրոցում` որպես ԹԳՀԳ և մաթեմատիկա առարկաների ուսուցիչ: Բացի այդ, դասավանդում եմ python ծրագրավորման լեզու՝ <<Արհեստական Բանականություն սերունդ>> ծրագրի շրջանակում: Հարգելի գործընկերներ, Հայաստանի կրթական…
Հարգելի գործընկերներ, ես Լորետա Դումիկյանն եմ, դասավանդում եմ ավագ դպրոցում ԹԳՀԳ և մաթեմատիկա առարկաները, բացի այդ դասավանդում եմ python ծրագրավորման լեզուն <<Արհեստական Բանականություն սերունդ>> ծրագրի շրջանակում: Ուզում եմ քննարկել հետևյալ…
Ուսումնական նախագիծ I. Նախաբան Այս ուսումնական տարում մեր 10-րդ դասարանի սովորողների նախաձեռնությամբ մեկնարկեց մի նախագիծ, որը նպատակ ունի խորապես ուսումնասիրել քաղաքական գաղափարախոսությունների դերը՝ որպես քաղաքական դաշտը հասկանալու գործիք: Նախաձեռնության հիմնական…
Տեղեկատվական այս դարաշրջանում, երբ տեխնոլոգիաները արագությամբ փոխում են աշխարհը, մեր դասարանների դռները չեն կարող մնալ փակ նախորդ դարի համար: Հայկական կրթությունը, իր հարուստ պատմական ավանդույթներով, կանգնած է հզոր և անխուսափելի…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան