ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Քննարկվել է արտադպրոցական կրթության բարելավման նախադրյալներ ապահովող նախագիծը

Մարտի 18, 2025
Լուրեր կազմակերպություններից

ԱԺ գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում առաջին ընթերցմամբ քննարկվել է «Կրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը:

Առաջարկվող փոփոխությունները ներկայացրել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը: Նրա խոսքով՝ նախագծով առաջարկվում է սահմանել լիազորող նորմ արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների մանկավարժների և վարչատնտեսական աշխատողների պաշտոնների անվանացանկը և նկարագրերը սահմանելու վերաբերյալ: Մյուս փոփոխությունն ուղղված է արտադպրոցական հաստատությունների ֆինանսավորման կարգին:

«Ներկայում գործում են արտադպրոցական կրթություն իրականացնող համայնքային և պետական ենթակայության տարբեր հաստատություններ, մասնավորապես՝ 238-ը՝ արվեստի, 174-ը՝ սպորտի ոլորտում: Այս ուսումնական հաստատությունների ֆինանսավորումը խիստ տարբեր է՝ պայմանավորված ենթակայությամբ: Նախատեսում ենք ունենալ լիազորող նորմ, որով կկարգավորվեն պետական բյուջեից ֆինանսավորման ընթացակարգերը»,- նշել է Արաքսիա Սվաջյանը:

Նրա խոսքով՝ մյուս փոփոխությունը վերաբերում է արտադպրոցական կրթական ծրագրերի բովանդակությանը: Օրենքով սահմանվում է, որ դրանք պարտադիր պետք է երաշխավորված լինեն: Սա հատկապես կարևոր է քաղաքացիների՝ եկամտային հարկից սոցիալական ծախսերի փոխհատուցում ստանալու հնարավորության ընդլայնման տեսանկյունից:

Անդրադառնալով սոցիալական կրեդիտի վերադարձին՝ Արաքսիա Սվաջյանը տեղեկացրել է՝ ԿԳՄՍ նախարարությունն արդեն ՀՀ պետական եկամուտների կոմիտեին է փոխանցել բոլոր ուսումնական հաստատությունների ցանկերը, այդ թվում՝ արտադպրոցական հաստատությունների, մասնավոր մանկապարտեզների, դպրոցների, որոնց ծառայությունների դիմաց կատարած վճարները ենթակա են վերադարձի: Ընդ որում՝ արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների պարագայում փոխհատուցման է ենթակա միայն անկանխիկ եղանակով կատարած վճարը: Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ այժմ շրջանառվում է նաև ոչ ֆորմալ կրթական ծրագրերի երաշխավորման կարգը, որում հստակեցվել է, թե դիմելուց հետո ինչ ժամկետում և ինչ փուլերով է իրականացվելու փորձաքննության և երաշխավորման գործընթացը:

Նախարարի տեղակալի խոսքով՝ նախագծով առաջարկվում է նաև կարգավորել արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների ընդունելության ընթացակարգերը: Նա նշել է՝ ոլորտային առանձին օրենքներով սահմանված է նախադպրոցական, հանրակրթական, նախնական ու միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների տնօրենների համար ներկայացվող հավաստագրման պահանջը: «Կրթության մասին» օրենքով առաջարկվում է մեկ միասնական ընթացակարգով կարգավորել հավաստագրման գործընթացը:

Արաքսիա Սվաջյանի հիմնավորմամբ՝ երեխաների կրթության և դաստիարակության գործընթացում մտահոգիչ է արտադպրոցական կրթության ոլորտում առկա ոչ միասնական մոտեցումների կիրառումը: Արտադպրոցական ուսումնական հաստատությունների ցանցը ձևավորվել է դեռևս խորհրդային տարիներին, և առ այսօր որևէ իրավական ակտով սահմանված չեն արտադպրոցական ուսումնական հաստատության մանկավարժական և վարչատնտեսական աշխատողների անվանացանկերը։

Ներկայում գործող ֆինանսավորման բանաձևը հնարավորություն չի տալիս արտադպրոցական կրթության կազմակերպման գործընթացն իրականացնել միանման սկզբունքով, չի ապահովվում միջգերատեսչական պատշաճ համագործակցությունը, պետական բյուջեից ֆինանսավորվող ծրագրերի թափանցիկության ապահովման բարելավման խնդիր կա:

Օրենքի նախագծով, մասնավորապես, առաջարկվում է սահմանել այն հիմնական դրույթները, նպատակները, խնդիրներն ու զարգացման ուղիները, որոնք համընդհանուր են արտադպրոցական կրթության ոլորտում և կարող են որակի բարելավման նոր նախադրյալներ ստեղծել։

Նախագիծը սահմանված կարգով ստացել է գլխադասային հանձնաժողովի դրական եզրակացություն:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: