ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

«Մասնագիտական փաստարկված և հիմնավորված դիտարկումները կնպաստեն բարեփոխումների արդյունավետությանը». Ժաննա Անդրեասյան

Մարտի 1, 2025
Լուրեր կազմակերպություններից

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը հանդիպել է «405 կրթական դաշինք» զարգացման հիմնադրամի ներկայացուցիչներին:

Հանդիպմանը ներկա է եղել նաև ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը:

«405 կրթական դաշինք» զարգացման հիմնադրամը նպատակ ունի տեղական ու միջազգային կրթական կառույցների ու պետության միջև բովանդակ համագործակցության զարգացման միջոցով նպաստել ՀՀ-ում և սփյուռքում մատուցվող կրթության որակի բարելավմանն ու կրթական արդյունքի դրական փոխակերպմանը: Դաշինքի հիմնադիրներն են «Այբ» կրթական հիմնադրամը, «Ամերիկայի հայ ավետարանչական ընկերակցությունը», «Դասավանդի՛ր, Հայաստան» կրթական հիմնադրամը, «Սիմոնյան» կրթական հիմնադրամը (Թումո), Հայաստանի գիտության և տեխնոլոգիաների հիմնադրամը (FAST), «Հայ կրթական հիմնարկությունը» և Հայկական բարեգործական ընդհանուր միություն հիմնադրամի Հայաստանի գրասենյակը (ՀԲԸՄ Հայաստան):

Ողջունելով ներկաներին՝ նախարար Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է հիմնադիր կառույցների հետ արդեն իսկ ձևավորված արդյունավետ համագործակցությունը, որը, ըստ նրա, կարևոր է հանրային վերահսկողության մեխանիզմների արդյունավետության բարձրացման տեսանկյունից:

«Կարևոր է, որ կրթության ոլորտում իրականացվող գործողություններն ու բարեփոխումների բազմաշերտ գործընթացներն ունենան հանրային պատշաճ վերահսկողություն, փորձագիտական հանրույթի կողմից ներկայացված գաղափարների ու առաջարկների ներկայացման և քննարկման գործուն մեխանիզմներ:

Հանրային տիրույթում փորձագիտական խոսքի, առողջ և փաստահեն քննադատության բաց կա: Հույս ունեմ, որ դաշինքի գործունեությունը օգտակար կլինի մասնագիտական դաշտում հանրային և հրապարակային խոսույթի որակի բարելավման հարցում: Մեր նպատակն է՝ ցանկացած բարեփոխման մասին ունենալ բովանդակային, փաստարկված և հիմնավորված մասնագիտական կարծիք, որպեսզի հնչեն տարբեր դիտարկումներ, որոնք, անկասկած, անհրաժեշտ և օգտակար են բարեփոխումների արդյունավետության բարձրացման համար»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանն ու ընդգծել՝ դաշինքը կարող է դառնալ փորձագիտական կարծիքի համախմբման միջավայր:

Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ նախաձեռնված բարեփոխումները նպատակ ունեն կուտակված խնդիրներին արդյունավետ լուծումներ գտնել՝ ապահովելով կրթության որակի բարձրացում:

«Այդ իսկ պատճառով կարիք կա լսելու և միասին քննարկելու առկա խնդիրները և ամենակարևորը՝ գտնելու լուծման ճիշտ ուղիներ»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը:

«405 կրթական դաշինք» զարգացման հիմնադրամի տնօրեն Շամամ Գևորգյանը, շնորհակալություն հայտնելով ընդունելության և համագործակցության պատրաստակամության համար, ընդգծել է՝ հիմնադրամի առաքելությունն է Հայաստանում և սփյուռքում բարձրակարգ ու արժեքահեն համակողմանի կրթության արդար ու հավասար հասանելիության ապահովումը, կրթության իրավունքի լիարժեք իրացումն ու հայկական մրցունակ և նորարար կրթական մոդելի մշակումը:

Դաշինքի ներկայացուցիչները կարևորել են նաև կրթական համայնքի տեղական ու միջազգային հավաքական փորձառության ծառայեցումն ազգային կրթության զարգացմանը` դարձնելով հայկական կրթական համակարգը մրցունակ ամբողջ աշխարհում:

ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը կարևորել է նախաձեռնության ընդլայնման քաղաքականությունը, յուրաքանչյուր տարվա համար թիրախների սահմանումը՝ ընդգծելով, որ ներկայցված նպատակները համահունչ են նաև պետական քաղաքականության առաջնահերթություններին:

Նախարարի դիտարկմամբ՝ ամենակարևոր խնդիրներից մեկը նաև լավագույն փորձի ձևավորման և տարածման գործընթացում ներգրավված հաստատությունների աշխարհագրության ընդլայնումն է: Այս համատեքստում կարևոր է համապատասխան միջավայրի ձևավորումը:

«Երբեմն տպավորություն է ստեղծվում, թե նախարարության կողմից իրականացվող ծրագրերն ու գործողություններն իրականացվում են որոշակի շրջանակի համար. առաջարկվող նոր ծրագրերին հիմնականում մասնակցում են նույն դպրոցները, նույն ուսուցիչներն ու աշակերտները: Օրինակ, ունենք դպրոցներ, որտեղ ուսուցիչների գերակշռող մեծամասնությունը՝ գրեթե 90%-ը, արդեն մասնակցել է կամավոր ատեստավորմանը, դիմել է տարակարգի ու օգտվում է վարձատրության բարձրացման տարբեր մեխանիզմներից: Բայց կան նաև դպրոցներ, որտեղ որևէ ուսուցիչ չի մասնակցել այս գործընթացներին: Սա, անկասկած, կրթական համապատասխան միջավայրի ձևավորման հետ կապված խնդիր է, որովհետև, վստահաբար, բոլոր դպրոցներում էլ կան լավ ուսուցիչներ: Ունենք նաև շատ լավ աշխատող հաստատություններ և պետք է կարողանանք գտնել այդ դպրոցների զարգացումը խթանող մեխանիզմներ»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ նույնը վերաբերում է դպրոցներում բռնության դեպքերի կանխարգելմանը, ներառականությանը և համակարգային այլ խնդիրների:

Հանդիպման ընթացքում քննարկվել են նաև երկկողմ հետարքրքություն ներկայացնող այլ հարցեր: Ժաննա Անդրեասյանն առաջարկել է դիտարկել ԿԳՄՍՆ-ի կողմից կազմակերպվող ուսուցիչների ամենամյա համաժողովների շրջանակում դաշինքի հետ համագործակցության հնարավորությունը:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: