ՀՀ պատվիրակությունը, ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանի գլխավորությամբ, ՄԱԿ-ի պարենի համաշխարհային ծրագրի նախաձեռնությամբ և ֆինանսական աջակցությամբ ճանաչողական այցով մեկնել էր Բրազիլիա՝ ծանոթանալու Ազգային դպրոցական սննդի ծրագրի (PNAE) բրազիլական փորձին:
ՀՀ պատվիրակության կազմում են եղել «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկի տնօրեն Սաթենիկ Մկրտչյանը, ՄԱԿ-ի պարենի համաշխարհային ծրագրի, Ռուսաստանի ճյուղային սննդի ինստիտուտի, «Դպրոցական սնունդ և երեխաների բարեկեցություն» հիմնարկի, տարբեր պետական կառույցների՝ Արտաքին գործերի, Առողջապահության, Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի, Ֆինանսների, Շրջակա միջավայրի, Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարությունների ներկայացուցիչներ։
Այցի նպատակն էր ծանոթանալ Բրազիլիայի դպրոցական սննդի ծրագրի բաղադրիչներին, սննդի մոդելներին, ծրագրի կարգավորման օրենսդրական ու կառավարչական մեխանիզմներին, ճաշացանկերի կազմման, մթերքի ձեռքբերման, ծրագրի վերահսկողության բրազիլական երկարամյա փորձին։ Օրակարգի պարտադիր կետերից մեկն էլ ընտանեկան գյուղացիական տնտեսություններից գնումներին է վերաբերել, որը Բրազիլիայում սահմանված է նվազագույնը 30 տոկոս։
Պատվիրակությանը Բրազիլիայի ազգային կրթական զարգացման հիմնադրամի (FNDE) և Բրազիլիայի համագործակցության գործակալության (ABC) հետ համատեղ մեկ շաբաթյա ինտենսիվ հանդիպումների, աշխատաժողովների միջոցով ներկայացվել է ծրագրի անցած ճանապարհն ու հաջողության պատմությունը։
ՀՀ ԿԳՄՍ նախարարի տեղակալ Արաքսիա Սվաջյանը շնորհակալություն է հայտնել Բրազիլիայի գործընկերներին և ընդգծել համագործակցության կարևորությունը. «Չնայած երկու երկրները ծրագրերն իրականացման տարբեր նախապատմություններ և տարբեր մասշտաբներ ունեն, բայց մեր առջև ծառացած են նույն խնդիրներն ու մարտահրավերները, որոնց հաղթահարման ուղղությամբ շատ ավելի արդյունավետ կլինի աշխատանքը, եթե կարողանանք համատեղ լուծումներ գտնել»։
ՄԱԿ-ի պարենի համաշխարհային ծրագրի Հայաստանի գրասենյակի տնօրեն Նաննա Սկաուն ևս ընդգծել է այցի կարևորությունը՝ նշելով, որ այն հնարավորություն է ոչ միայն Բրազիլիայի փորձի ուսումնասիրության, այլև երկու երկրների միջև համագործակցության ընդլայնման համար. «Հույս ունեմ, որ այս այցը կդառնա հարթակ երկու երկրների կառավարությունների միջև համագործակցության ընդլայնման համար՝ դպրոցական սննդի ծրագրերի արդյունավետությունը բարձրացնելու նպատակով։ Հայաստանն էլ ունի փորձառություն՝ պատմելու Բրազիլիայի գործընկերներին հատկապես մեր ծրագրի նորարարական գյուղատնտեսական բաղադրիչի վերաբերյալ»:
Բրազիլիայի դպրոցական սննդի ծրագիրը համարվում է աշխարհում ամենախոշորներից մեկը՝ ընդգրկելով ավելի քան 40 միլիոն աշակերտի: Այս համակարգի ուսումնասիրությունը և դրա բաղադրիչների՝ տեղական ֆերմերների հետ համագործակցության, մոնիթորինգի և կառավարման մեխանիզմների, ինչպես նաև ճաշացանկի պլանավորման, ֆինանսավորման մոդելների ուսումնասիրությունը նպատակ ունի աջակցել հայկական կողմին՝ «Դպրոցական սնունդ» ազգային ծրագրի բարելավման ուղղությամբ տարվող աշխատենքներում:
Այցը մեկնարկել է Բրազիլիայի համագործակցության գործակալության պլենար նիստով, այնուհետև պատվիրակությունն այցելել է գյուղական և քաղաքային դպրոցներ, ընտանեկան գյուղացիական տնտեսություններ, ինչպես նաև ծանոթացել այդ տնտեսությունների կազմած ասոցիացիայի աշխատանքներին։ Պատվիրակությունը ծանոթացել է նաև սոցիալական ճաշարանների աշխատանքին, մասնակցել ծրագրի տարբեր բաղադրիչների վերաբերյալ դասախոսությունների, աշխատաժողովների, քննարկումների։
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «Ֆունկցիայի հասկացությունը » և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ : Այս թեմայի ուսումնասիրության նպատակն Ստեղծել քննարկման…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
«Воспитание — великое дело: оно решает судьбу человека» (Лев Толстой) Каждый просмотренный мультфильм — часть этого воспитания, особенно если он содержит мораль. Уважаемые коллеги, предлагаю важную и увлекательную тему для…
Նախագծային ուսուցում նպատակ Ծանոթացնել աշակերտներին Հայաստանի Առաջին Հանրապետության պատմական նշանակության գործիչներին, ուսումնասիրել նրանց գործունեությունը: Զարգացնել 10-րդ դասարանի աշակերտների պատմագիտական մտածողությունը, հայրենասիրությունը:: Խթանել աշակերտների ինքնուրույն ճանաչողական գործունեության հմտությունները, նպաստել
Հարգելի ուսուցիչներ, սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ <<Առցանց գործիքների կարևորությունը ուսուցման գործընթացում>> թեման և սիրով հրավիրում քննարկման: Ժամանակակից կրթական համակարգում առցանց գործիքները դարձել են անբաժանելի մասը՝ բացելով ուսուցման և ուսումնառության…
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան
Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում:
Բարի գալուստ 7-րդ դասարանի ուսումնական նյութերի հեռավար դասընթացին: Մաղթում եմ բոլորիս արդյունավետ աշխատանքային ուսումնական տարի: