ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը ԱԺ նիստում առաջին ընթերցմամբ քննարկման է ներկայացրել «Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը:
ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը նշել է, որ նախագիծը հանրակրթության ոլորտի բարեփոխումների շարունակությունն է և ուղղված է դրանք ավելի արդյունավետ ու հասցեական դարձնելուն:
Ըստ նախարարի՝ օրենքի նախագծի փոփոխությունները վերաբերում են երկու հիմնական բաղադրիչների, որոնցից մեկը դպրոցների կառավարման գործընթացում օրենսդրական ավելի հստակ մոտեցումներ և գործիքակազմի ներդնելու հնարավորություն է, իսկ երկրորդը ուսուցիչների ատեստավորման գործընթացին վերաբերող առավել ճշգրիտ կարգավորումներն են:
Անդրադառնալով դպրոցների կառավարմանը՝ Ժաննա Անդրեասյանն ընդգծել է, որ ոլորտում կարողությունների զարգացման բազմապիսի կարիքներ կան, և այդ հանգամանքով պայմանավորված` նախատեսվում են որոշակի փոփոխություններ, մասնավորապես՝ տնօրենների փորձաշրջանով ներգրավման մեխանիզմ: Նախարարի խոսքով՝ այս կարգավորումը հնարավորություն կտա սկսելու աշխատանքն այն հավակնորդների հետ, որոնք գուցե այս պահին բավարար կարողություններ ունենալու առումով խնդիր ունեն, սակայն անհրաժեշտ վերապատրաստումների և աջակցության պարագայում կարող են լիարժեք իրականացնել այդ աշխատանքը:
«Օրենքի նախագծով հստակեցնում ենք բոլոր այն դեպքերը, երբ տնօրեն էին հանդիսանում անձինք, որոնք տվյալ պահին ունեին հավաստագիր, սակայն հետագա պաշտոնավարման ժամանակ, երբ հավաստագրի ժամկետը լրանում էր, օրենքի ուժով նրանք շարունակում էին պաշտոնավարել, բայց անհնար էր դառնում նրանց հանդեպ որոշակի քայլերի ու քաղաքականությունների կիրառումը»,- նշել է նախարարը՝ մանրամասնելով օրենսդրական նշված փոփոխության անհրաժեշտությունը:
Տնօրենի գործառույթներում կարևորվել է պարտադիր կրթությունից դուրս մնացած երեխաների հետ կատարվող աշխատանքը: Տնօրենների և վարչատնտեսական համակարգողների մասով էլ սահմանվել է քաղաքական զսպվածության պահանջը, որը, ըստ Ժաննա Անդրեասյանի, հանրակրթական հաստատությունները զերծ կպահի քաղաքականացման և կուսակցականացման վտանգից:
Սահմվել են նաև ուսուցիչների հերթական և կամավոր ատեստավորման հետ կապված ընթացակարգերը՝ հստակեցնելով դրանց տարբերությունները, ինչպես նաև «մենթոր դպրոց» հասկացությունը:
Մյուս կարևոր փոփոխությունը, ըստ Ժաննա Անդրեասյանի, իրականացվել է մանկավարժահոգեբանական աջակցություն իրականացնող մասնագետների համար՝ սահմանելով աշխատավարձի հետ փոխկապակցված մասնագիտական զարգացման հնարավորություններ նաև նրանց համար:
ԱԺ-ում նախագծի ներկայացումից հետո՝ հարցուպատասխանի ընթացքում, նախարարն անդրադարձել է նաև Հանրակրթության նոր չափորոշչի փուլային ներդրման շրջանակում նոր դասագրքերի ստեղծմանը՝ շեշտելով, որ «13 դասագիրք չի մտել դպրոց» արտահայտությունը իրականությանը չի համապատասխանում: Նախարարի խոսքով՝ 10 առարկայի պարագայում, որոնք հիմնականում վերաբերում են օտար լեզուներին, իսկ 10-րդ դասարանում նաև «Կենսաբանություն» և «Քիմիա» առարկաներին, գործածվում են նախորդ տարվա դասագրքերը, հետևաբար սովորողներն ապահովված են դասագրքերով։
«Դասագրքերի բացակայություն կա ընդամենը 2-3 առարկայի պարագայում, որոնցից երկուսը ««Թվային գրագիտություն և համակարգչային գիտություն» առարկայի 7-րդ և 8-րդ դասարանի դասագրքերն են, որտեղ դասագիրքը շատ պայմանական է, որովհետև այդ առարկայի դասավանդման համար ավելի կարևոր են առցանց նյութերը, որոնք առկա են»,- ասել է Ժաննա Անդրեասյանը՝ հավելելով, որ տպագրության չի երաշխավորվել նաև «Հայոց պատմություն 10» առարկայի դասագիրքը, որի ուսուցումն այս ուստարում կկազմակերպվի ուսումնական նյութերի՝ համապատասխան թղթապանակի միջոցով՝ զարգացնելով նաև երեխաների մտածողությունը։
Նախարարը պատասխանել է պատգամավորների այլ հարցերին ևս, որոնք վերաբերել են դպրոցների կառուցման և վերակառուցման աշխատանքների ընթացքին, մենթոր դպրոցների ընտրությանն ու գործառույթներին, դպրոցներում քաղաքական զսպվածության ձևակերպմանը, ինչպես նաև ոլորտային այլ խնդիրների:
Գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի անդամ Նարեկ Բաբայանը ներկայացրել է նախագծի վերաբերյալ հանձնաժողովի դրական եզրակացությունը:
Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն
Հարգելի գործընկերներ, դիտարկումներս վերաբերում են նախագծային ուսումնառությանը, որը, անկասկած, ողջունելի և ժամանակի պահանջներին համահունչ մոտեցում է: Միաժամանակ, անհրաժեշտ է արձանագրել, որ այն իր հետ բերում է նաև որոշակի դժվարություններ և…
Նախագծի նպատակն է՝ բացահայտել հայ ժողովրդի պատմության էջերը, իր ընտանիքի նահապետների ծննդավայրերը, նրանց անցած ճանապարհը, սերունդների հետ կապը: զարգացնել պատմություն ուսումնասիրելու, հետազտություններ անելու կարողություններ, սովորեցնել ձևակերպել և քայլ առ քայլ…
Հարգելի´ ուսուցիչներ ,ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ «21-րդ դարի հմտությունների զարգացմանը միտված մեթոդների կիրառումը հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերի ընթացքում »: Հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ…
Հարգելի ուսուցիչներ ,սիրով ձեզ եմ ներկայացնում իմ ընտրած թեման՝ « Տեքստային խնդիրների դերը և կարևորությունը մաթեմատիկայի դասավանդման մեջ» և հուսով եմ ,որ կմասնակցեք թեմայի քննարկումներին, կանեք մեջբերումներ ու առաջարկություններ :…
Եկեք միասին քննարկենք՝ Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ․ ռիսկեր թե՞ հնարավորություններ: 21-րդ դարում կրթությունը կանգնած է նորագույն տեխնոլոգիաների, այդ թվում՝ արհեստական բանականության (ԱԲ) ակտիվ ներմուծման շեմին: Բայց արդյո՞ք ԱԲ-ն սպառնալիք…
Այս թեման, որն նախատեսված է գրական կամ ուսումնական աշխատանքի վերաբերում է Հովհաննես Թումանյանի ստեղծագործական ժառանգությանը և նրա ազդեցությանը հայոց լեզվի ու բանահյուսության վրա։«Քարտեզագրելով Թումանյանի ուղին»: Սա նշանակում է, որ պետք է ուսումնասիրել ու վերլուծել բանաստեղծի ամբողջ ստեղծագործական կյանքը, գործունեությունը և այն ճանապարհը, որ անցել է՝ հասնելով ժողովրդական խոսքի «մշակման» իր առաքելությանը։
Conditional sentences are statements discussing known factors or hypothetical situations and their consequences. Complete conditional sentences contain a conditional clause (often referred to as the if-clause) and the consequence. Consider the following sentences:
« Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։
ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:
Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց
Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան
Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է 8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը: «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված բոլոր մեթոդներն ու հնարները կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի: