ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

ԱԺ հանձնաժողովում քննարկվել է «Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին նախագիծը

Սեպտեմբերի 3, 2024
Լուրեր կազմակերպություններից

ԱԺ Գիտության, կրթության, մշակույթի, սփյուռքի, երիտասարդության և սպորտի հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում այսօր քննարկվել է «Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը:

Նիստը վարել է հանձնաժողովի նախագահ Սիսակ Գաբրիելյանը:

Հարցը զեկուցել է ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարար Ժաննա Անդրեասյանը՝ նշելով, որ փոփոխությունները մեծամասամբ վերաբերում են դպրոցների կառավարմանը, ինչպես նաև ուսուցիչների ատեստավորման գործընթացին:

Ըստ նախարարի՝ օրենքի համապատասխան հոդվածում հերթական և կամավոր ատեստավորումների ընթացակարգերին վերաբերող դրույթները շարադրված էին ընդհանուր կարգավորումներով, որոնք կիրառման ժամանակ որոշակի դեպքերում հստակություն էին պահանջում: Նախագծով դրանք առանձնացվել են՝ յուրաքանչյուր միջոցառման համար սահմանելով համապատասխան իրավակարգավորումներ: Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով՝ նման հստակեցումները կօգնեն, որ թե՛ ուսուցիչների համար ավելի կանխատեսելի և տեսանելի, թե՛ օրենքի կիրարկման տեսանկյունից ավելի հստակ քաղաքականություն վարվի:

«Հստակեցվել են նաև ուսուցչի մասնագիտական զարգացման կարիքի գնահատմանը վերաբերող դրույթները և, մասնավորապես, առարկայական գիտելիքի մասով կամավոր ատեստավորման եղանակով իրականացման հնարավորությունը, որը լրացվել է ամբողջությամբ և այս պահից արդեն հերթական ատեստավորման ենթակա այն ուսուցիչների պարագայում կգործի, որոնց կարիքը գնահատվել է առարկայական գիտելիքի իմացության մակարդակում: Սա նշանակում է՝ եթե ուսուցիչը գնահատվել է, և ակնհայտ է, որ նա ունի առարկայական գիտելիքի խնդիր, ապա նրա համար պարտադիր է դառնում կամավոր ատեստավորման կամ այլ կերպ ասած՝ առարկայական գիտելիքի ստուգման եղանակով ատեստավորման անցկացումը»,- նշել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ԿԳՄՍ նախարարն ընդգծել է՝ նոր չափորոշչի ներդրման գործընթացով պայմանավորված՝ հստակեցվել են ուսուցչի աշխատաժամանակի փոփոխությունները: Լրացվել է օրենքի համապատասխան կետը, որով սահմանվում է՝ նոր չափորոշչի ներդրմամբ հանրակրթական ուսումնական հաստատություններում տարրական դասարաններում դասավանդողների համար 1 դրույքի համար 18 ժամ է, իսկ 5-12-րդ դասարաններում՝ 20 դասաժամ. «Սա բավական լուրջ որակական փոփոխություն է, քանի որ մանկավարժական տեսանկյունից շաբաթական 22 դասաժամն ի սկզբանե սխալ որոշում էր: Մեր ուսուցիչները կունենան բավարար ժամանակ դասերին նախապատրաստվելու, դասերի արդյունքները վերլուծելու համար: Այս տարվանից 12 դասարաններից 7-ում արդեն գործելու է նոր չափորոշիչը, այնպես որ, կարծում եմ, մեր ուսուցիչները շատ ավելի մեծ չափով կզգան այս փոփոխությունը»:

Անդրադառնալով դպրոցների կառավարմանը՝ Ժաննա Անդրեասյանը նշել է՝ նախագծում ներառվել է «մենթոր դպրոցի» սահմանումը: Նրա խոսքով՝ այսօր էլ համակարգում առկա են դպրոցներ, որոնք առանձնանում են իրենց կարողությունների բարձր մակարդակով ու նաև աջակցում են մյուս դպրոցներին՝ հանդիսանալով վերապատրաստումների և խորհրդատվությունների կենտրոն: Սա նաև օգնում է ապակենտրոնացնել համակարգը, որտեղ, Ժաննա Անդրեասյանի խոսքով, լոկալ կարողություններն օգտագործվում են և զարգացվում:

Առաջարկվող մյուս կարևոր փոփոխությունն այն է, որ առաջարկվում է առավել հստակեցնել քաղաքական զսպվածության անհրաժեշտությունը տնօրենների և վարչատնտեսական համակարգողների պաշտոններ զբաղեցնելու պարագայում, ինչը, Ժաննա Անդրեասյանի գնահատմամբ, կարևոր հանձնառություն է և հետևողականորեն իրականացվում է՝ կրթական համակարգը զերծ պահելու կուսակցականացման և քաղաքականացման ջանքերից:

«Տնօրենը և համակարգողն իրենց պաշտոնավարման ընթացքում պարտավոր են դրսևորել քաղաքական զսպվածություն, իրենց պաշտոնեական դիրքն ու աշխատանքային միջոցները չօգտագործել կուսակցությունների կամ հասարակական, այդ թվում՝ կրոնական միավորումների շահերի համար, կամ նրանց նկատմամբ վերաբերմունք քարոզելու կամ իրենց պաշտոնական պարտականությունները կատարելիս այլ քաղաքական կամ կրոնական գործունեություն իրականացնելու համար: Քաղաքական զսպվածության պահանջը վարքային պահանջ է սահմանում ու նաև համապատասխան պատժամիջոցների հնարավորություն է ընձեռում. եթե որևէ մեկը կխախտի այս դրույթը, ապա համապատասխան հետևանքները կկիրառվեն»,- ընդգծել է Ժաննա Անդրեասյանը:

ԿԳՄՍ նախարարը նաև տեղեկացրել է՝ հստակեցվում են հաստատության տնօրենի հավակնորդի հավաստագրման, դրա գործունեության ժամկետի հետ կապված դրույթները, սահմանվում են տնօրենի նկատմամբ փորձաշրջանի, տնօրենի գործուղման հնարավորությունները, հստակեցվում են տնօրենի պարտավորությունները և այլն:

Մյուս կարևոր փոփոխությունը, ըստ Ժաննա Անդրեասյանի, իրականացվել է մանկավարժահոգեբանական աջակցություն իրականացնող մասնագետների համար:

«Օրենքի ներկա ձևակերպումները վերաբերում են միայն Տարածքային մանկավարժահոգեբանական աջակցություն տրամադրող կենտրոնների աշխատակիցներին, բայց մանկավարժահոգեբանական աջակցություն իրականացնող մասնագետներ ունենք թե՛ դպրոցներում, թե՛ այլ մարմիններում: Խմբագրական փոփոխությունը հնարավորություն է տալիս այսպիսի մասնագետների կամավոր ատեստավորման կարգը ու դրա արդյունքում նախատեսվող հավելավճարները տարածել ոլորտում աշխատող մասնագետների համար ընդհանրապես: Սա հատկապես խնդիր է դպրոցում աշխատող հոգեբանների և այլ մասնագետների պարագայում, որոնք օրենքի գործող ձևակերպմամբ դուրս էին մնում այս կարգավորումներից»,- նշել է նախարարը:

ԿԳՄՍ նախարար Ժաննա Անդրեասյանը տեղեկացրել է՝ հաշվի առնելով մի շարք դիտարկումներ՝ հիմնականում լիազորող նորմերում իրականացվել են համապատասխան լրամշակումներ, որպեսզի իրավական ակտերը լինեն ավելի հստակ: Նրա խոսքով՝ ենթաօրենսդրական ակտերի փոփոխության համար 6 ամիս ժամանակ է նախատեսված:

Զեկուցումից հետո ԿԳՄՍ նախարարը պատասխանել է նաև ԱԺ պատգամավորների հարցերին:

«Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը ստացել է դրական եզրակացություն և առաջարկվել է այն ներառել է ԱԺ լիագորմար նիստերի օրակարգ:

Նյութի աղբյուրը. ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարություն

  • Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին

      « Ձևավորող գնահատումը մայրենիի, հայոց լեզվի և գրականության դասաժամերին» դասընթացի նպատակն է աջակցել   դասավանդող ուսուցիչներին ձևավորող գնահատում իրականացնելու գործընթացում, մասնավոր օրինակների միջոցով խորացնել գիտելիքը ձևավորող գնահատման ձևերի ու մեթոդների շուրջ և նպաստել գնահատման այս տեսակի գրագետ կիրառության ապահովմանը։ 

  • «Աբու-Լալա Մահարի » պոեմի ուսուցման իմ փորձը

    ԵզրակացությունԱյս հետազոտական աշխատանքը մի փոքր ավելի ճանաչելի ու հասկանալի է դարձնում Ավետիք Իսահակյանի «Աբու-Լալա Մահարի» պոեմը: Պոեմի թողած անկրկնելի տպավորությունը պայմանավորված է բանաստեղծի հախուռն, կրակոտ զգացմունքի և փիլիսոփայական խոհերի միասնությամբ:

  • Արհեստական բանականության դերը կրթության մեջ

  • Տեղեկատվական տեխնոլոգիաների դերը կրթության մեջ

    Մասնագիտական հեռավար վերապատրաստման դասընթաց

  • Ուսուցիչների ինքնագնահատման, կարիքների վերհանման և աջակցման գործիքի ստեղծում

  • ՏՀՏ առցանց դասընթաց

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 5-րդ դասարան

  • Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակի ուսուցումը նորագույն մեթոդներով

                                              Մուտքի խոսք Էռնեստ Հեմինգուեյի «Ծերունին և ծովը» վիպակը հանրակրթական դպրոցներում ուսումնասիրվում է  8-րդ դասարանում հինգ կամ վեց դասաժամով, որոնցից մեկ դասաժամ հատկացվում է գրողի կենսագրությանը, վիպակի ժանրային առանձնահատկությունների ուսուցմանը: Գրականության դասերին նորագույն մեթոդների ու հնարների հմտորեն  կիրառումը մշտապես կարևոր բաղադրիչ է հանդիսացել  ուսուցման նպատակին հասնելու համար: Մեթոդների ու հնարների բազմազանության մեջ ուսուցիչը պիտի կարողանա ընտրել թեմային համապատասխանող, համեմատաբար ավելի արդյունավետ, հետաքրքիր, ինչպես նաև սովորողների վերլուծական- քննադատական մտածողությունը զարգացնող միջոցներ, գործիքներ, թվային ռեսուրսներ: Արդյունավետ մեթոդների ընտրությունից է կախված առաջադրված նպատակի իրականացումը:  «Ծերունին և ծովը» վիպակի դասավանդման մեթոդները կարող են լինել բազմաշերտ ու ընդգրկուն, ինչպիսին ստեղծագործությունն է: Թեման  ուսումնասիրելիս խորհուրդ է տրվում առաջնորդվել  ԽԻԿ համակարգով և աշակերտակենտրոն սկզբունքով, ուշադրություն դարձնել խաչվող կամ ընդհանրական  հասկացություններին: Եռափուլ համակարգի առանձին փուլերում կիրառել  համապատասխան մեթոդներ ու հնարներ, առաջադրանքներ: Դրանք հմտորեն համադրելու և նպատակահարմար կիրառելու դեպքում ուսուցիչը առավելագույն արդյունքի կհասնի:Պարտադիր չէ, որ այս աշխատանքում ընդգրկված  բոլոր մեթոդներն ու հնարները  կիրառվեն վերջնարդյունքի հասնելու համար: Գրականության ուսուցիչը կարող է դրանցից մի քանիսը  հաջողությամբ կիրառել կամ դասը պլանավորելիս համատեղել իր  նախընտրած մեթոդի հետ և հասնել ցանկալի արդյունքի:  

  • Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

    Հեռավար ուսուցում 2022—2023 ուսումնական տարի, 3-րդ դասարան

  • ՏՀՏ գործիքների կիրառությունը ուղղագրություն և ուղղախոսություն ուսուցանելիս

    Ուղղագրությունը և ուղղախոսությունը 10-րդ դասարանում: