ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԿՐԹԱԿԱՆ ՄԻՋԱՎԱՅՐ
ՊՈՐՏԱԼ
ԿՐԹԱԿԱՆ
ՖՈՐՈՒՄ
ՊԱՇԱՐՆԵՐԻ
ՇՏԵՄԱՐԱՆ
ՀԵՌԱՎԱՐ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԻՆՏԵՐԱԿՏԻՎ
ՈՒՍՈՒՑՈՒՄ
ԿԿՏ
ՀԱՄԱԿԱՐԳ

Մեդիագրագիտության դասընթացներ ուսուցիչների և դասավանդողների համար

Փետրվարի 25, 2020

«Մեդիա նախաձեռնությունների կենտրոնը» հրավիրում է Երևանի և մարզերի միջին և ավագ դպրոցների ուսուցիչներին, ոչ ֆորմալ կրթությամբ զբաղվողներին և դասավադողներին` մասնակցելու մեդիագրագիտության վերապատրաստման դասընթացների:

Մեդիագրագիտությունը մեդիայի աշխատանքը հասկանալու, տեղեկատվական դաշտում կողմնորոշվելու, լուրերը վերլուծելու, համեմատելու, ստուգելու հմտությունների ամբողջությունն է։ Մեդիա նախաձեռնությունների կենտրոնը համագործակցելով ԿԳՄՍՆ, դպրոցների, բուհերի, գրադարանների ու հասարակական կազմակերպությունների հետ՝ ծրագրեր է իրականացնում մեդիագրագիտությունը Հայաստանում տարածելու ուղղությամբ: Կազմակերպության ուսումնական ռեսուրսները և նախագծերը ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի կողմից արժանացել են Գլոբալ մեդիա և ինֆորմացիոն գրագիտության գլխավոր մրցանակին։ ՄՆԿ և ԿԳՄՍՆ համատեղ հուշագրով ամրագրել են դպրոցներում մեդիագրագիտության ներառման կարևորությունը, նախարարությունը նաև երաշխավորել է ՄՆԿ պատրաստած «Մեդիագրագիտություն» ձեռնարկը:

Դասընթացների առաջիկա հնարավորությունները, անհրաժեշտ  փաստաթղթերի ցանկը և այլ մանրամասներ՝ media.am կայքում։

Նյութի աղբյուրը. media.am

  • Մարմինների շարժումը և փոխազդեցությունը

    Եթե ուշադիր նայենք մեր շուրջը, ապա կնկատենք, որ որոշ մարմիններ գտնվում են դադարի վիճակում, օրինակ` սեղանը, որի մոտ նստած եք, կամ պահարանը, պատից կախված նկարը և այլն: Որոշ մարմիններ էլ շարժվում են, օրինակ` ժամացույցի սլաքները պտտվում են, բաց ծորակից հոսող ջուրը թափվում է բաժակի մեջ, ծառի ճյուղից պոկված խնձորն ընկնում է ներքև և այլն: Այս բոլոր շարժումները միմյանցից տարբեր են, բայց դրանք ունեն մեկ ընդհանուր հատկություն` բոլոր մարմինները տարածության մեջ փոխում են իրենց դիրքերը:Մեխանիկական շարժման օրինակներ են՝ վազվզող երեխաները, քայլող մարդիկ, սլացող ավտոմեքենաները, թռչող թռչունները, լողացող ձկները, տեղաշարժվող կենդանիները,մոլորակների ու արբանյակների շարժումը տիեզերքում և այլն:  Որպեսզի կարողանանք եզրակացություն անել մարմնի շարժման վերաբերյալ, պետք է նախ՝ ընտրենք որևէ մարմին, հետո տեսնենք` փոխվո՞ւմ է արդյոք դիտարկվող մարմնի դիրքն ընտրված մարմնի նկատմամբ, թե՞ ոչ: Այդ մարմինն ընդունված է անվանել հաշվարկման մարմին:  Այն մարմինը, որի նկատմամբ դիտարկվում են այլ մարմինների դիրքերը, կոչվում է հաշվարկման մարմին:Եթե ժամանակի ընթացքում մարմնի դիրքը հաշվարկման մարմնի նկատմամբ փոխվում է, ասում են, որ այն շարժվում է, իսկ եթե չի փոխվում, ասում են, որ այն չի շարժվում կամ գտնվում է դադարի վիճակում: Հաշվարկման մարմնի ընտրությունը կամայական է: Հաշվարկման մարմին կարող է լինել յուրաքանչյուր մարմին: Կամայական շարժման գլխավոր առանձնահատկությունը նրա հարաբերականության մեջ է:Շարժվո՞ւմ է արդյոք շենքը, որի մեջ .ներկա պահին գտնվում եք, թե՞ գտնվում է դադարի վիճակում, կախված է այն բանից, թե հաշվարկման ո՞ր մարմնի նկատմամբ է դիտարկվում շենքի շարժումը։ Եթե հաշվարկման մարմին է համարվում Երկիրը, ապա, այո, գտնվում է դադարի վիճակում։ Բայց եթե հաշվարկման մարմին է ընտրված Արեգակը, ապա շենքը Երկրի հետ միասին պտտվում է Արեգակի շուրջը:Այսպիսով, մեխանիկական շարժումը և դադարը հարաբերական են:Դա նշանակում է, որ միևնույն մարմինը մի հաշվարկման մարմնի նկատմամբ կարող է շարժման մեջ լինել, մեկ այլ հաշվարկման մարմնի նկատմամբ՝ անշարժ։Առօրյայում, որպես հաշվարկման մարմին, սովորաբար ընտրում ենք Երկիրը՝ համարելով այն անշարժ և այլ մարմինների շարժումները դիտարկելով նրա նկատմամբ։

  • Տնտեսական գործընթացի հաստատուն, փոփոխական,ընդհանուր ծախքերը:

    Հաստատուն ռեսուրսներ (fixed resources) – Ֆիրմայի կողմից օգտագործվող բոլոր այն ռեսուրսները, որոնց քանակը կարճատև ժամանակահատվածում անփոփոխ է (հողը, շենքերը, շինություններն ու մեքենասարքավորումները): Փոփոխուն ռեսուրսներ (variable resources) – Ֆիրմայի կողմից օգտագործվող բոլոր այն ռեսուրսները, որոնց քանակը կարելի է փոփոխել (հումք, վառելիք, էներգիա, աշխատանք) կարճաժամկետ հատվածում: Ընդհանուր արդյունք (total product–TP) – Արտադրված արտադրանքի ընդհանուր քանակը: Եթե կապիտալը (K) հաստատուն մեծություն է, իսկ աշխատանքը (L) փոփոխուն, ապա փոփոխուն գործոնի ընդհանուր արդյունքը ներկայացնում է թողարկման ծավալը` Q(TP)=f(L): Միջին արդյունք (average product–AP) – Ընդհանուր արտադրանքը բաժանած տվյալ ծավալով արտադրանք արտադրելու համար պահանջվող փոփոխուն ռեսուրսի (օրինակ` աշխատանքի) միավորների քանակին (APL=TP/L):Խնդիրների միջոցով կամրապնդենք անցած նյութը:Առաջադրանք   Ընկերության մշտական ծախսերը (FC)  կազմում են 100 հազար դրամ ամսական. Աղյուսակում ներկայացված են փոփոխական ծախսերի արժեքները: Հաշվարկել սահմանային ծախսերը եւ ներկայացնել  աղյուսակում  հաստատուն, փոփոխական և համախառն ծախսեր փոփոխոթյունը: Նշել գրաֆիկի վրա արտադրության այն ավալը, որից հետո ուժի մեջ է մտնում նվազող սահմանային հատուցման օրենքը: TC=VC+FC     MC=TC2- TC1/ Q2-Q1 Q VC TC MC 0 0 100 10 10 100 200 8 20 180 280 7 30 250 350 5 40 300 400 5 50 350 450 7 60 420 520 9 70 510 610 11 80 620 720 9

  • Հայոց Արշակունի թագավորներ. Պապ թագավոր

    Ներկայացնում եմ Հայոց արքաներից Պապ Արշակունուն(353 - 374),Արշակունյաց Հայաստանի արքա,ամենաերիտասարդ, ամենաքիչը կառավարած, ամենափորձառու, պետականամետ գործիչներից մեկին,որը գահակալել է 368 (370)-374 թվականներին, Արշակ Բ-ի և Փառանձեմի որդին։ Պապը անչափահաս ժամանակ ստանձնել է Արշակունիների գահը, քանի որ իր հայրը գերի էր Անհուշ բերդում։

  • Prepositions in English language

    Այս դասընթացի ընթացում մենք միասին ուսումնասիրելու են Անգերեն լեզվի նախդիրներ մասին:Սովորելու ենք նրանց տեսակների և կիրառության մասին:

  • Իմ ժողովրդի հաղթանակները

  • ԵՐԿՐԱԳՆԴԻ ԲՆՈՒԹՅՈՒՆԸ

  • Մարսողության համակարգի օրգաններ և գեղձեր

    Դասընթացը նախատեսված է աշակերտների,ուսուցիչների,ինքնակրթությամբ զբաղվող անձանց համար: Դասընթացի նպատակն է խթանել ճանաչողական կարողությունների և հմտությունների զարգացումը: Սովորողները պետք է իմանան մարսողական համակարգի կառուցվածքի մեջ մտնող օրգանների և գեղձերի կառուցվածքն ու ֆունկցիաները,դրանք հիմնավորեն օրինակներով,բացատրեն դրանց նշանակությունը:Կարողանան կազմել մարսողական համակարգի օրգանների և գեղձերի  վերաբերյալ աղյուսակներ,գծապատկերներ,իրականացնեն  մարսողական ֆերմենտների հատկությունները ցուցադրող փորձեր,գրանցել արդյունքները,վերլուծել: Զարգացնել ճանաչողական գործընթացներ,տրամաբանական մտածողություն,հիշողություն,համարժեք խոսք:

  • Ֆինանսական կրթությունը դպրոցում․բյուջե

    <<Բյուջե>> բառն առաջացել է միջնադարյան անգլերեն <<budjet>> բառից,որով անվանվում էր այն քսակը,որում թագավորը պահում էր հանրային ծախսերի համար նախատեսված փողերը։Այսօր,բյուջե ասելով, հասկանում ենք եկամուտների և ծախսերի ամբողջությունը։ Բյուջեն կարող է լինել պետական ,անձնական,ընտանեկան,համայնքային և այլն․․․ 

  • Մեխանիկական տատանումներ:Ձայն

    Այն առաձգական ալիքները, որոնք կարող են մարդու մոտ լսողական զգացողություն առաջացնել, կոչվումեն ձայնային ալիքներ կամ պարզապես ձայն: Գոյություն ունեն ձայնի բնական և արհեստական աղբյուրներ:Մարդու ականջն ընդունակ է ընկալել մոտավորապես 16 Հց-ից մինչև 20 կՀց հաճախությամբ առաձգական ալիքները: Դրա համար էլ 16 Հց-ից մինչև 20 կՀց տիրույթում ընկած հաճախությունները կոչվում են ձայնային: Ցանկացած մարմին, որ տատանվում է ձայնային հաճախությամբ, ձայնի աղբյուր է, քանի որ նրան շրջապատող միջավայրում առաջանում են նրանից տարածվող ձայնային ալիքներ: Ձայնը տարածվում է առաձգական միջավայրում: Անօդ տարածության մեջ ձայնային ալիքները չեն կարող տարածվել: Ձայնի ընկալման բնույթը շատ բանով կախված է այն տարածքի կառուցվածքից, որտեղ ունկնդրում են խոսքը կամ երաժշտությունը: Սա բացատրվում է նրանով, որ փակ տարածքներում, բացի անմիջական ձայնից, ունկնդիրն ընկալում է նաև այդ ձայնի արագ իրար հաջորդող կրկնությունների միավորյալ շարքը, որն առաջանում է տարածքում գտնվող առարկաներից, պատերից, առաստաղից և հատակից ձայնի բազմակի անդրադարձումներից: Ձայնի տևողության մեծացումը, որն առաջ է գալիս տարբեր արգելքներից ձայնի անդրադարձումների շնորհիվ, կոչվում է ռեվերբերացիա:   Ռեվերբերացիան մեծ է լինում դատարկ շինություններում, որտեղ այն թնդացող արձագանք է առաջացնում: Եվ հակառակը, փափուկ պաստառապատ պատերով, վարագույրներով, փափուկ կահույքով, գորգերով, ինչպես նաև մարդկանցով լցված շինությունները լավ են կլանում ձայնը, ուստի ռեվերբերացիան դրանցում աննշան է:  Ձայնի անդրադարձմամբ է բացատրվում նաև արձագանքը:   Արձագանքը ձայնային ալիք է, որն անդրադարձել է որևէ արգելքից (շենքից, բլուրից, անտառից և այլնից) և վերադարձել դեպի սկզբնաղբյուրը

  • Золушка

    Золушка – одна из самых известных и самых романтичных сказок в этом мире, рассказанная Шарлем Перро. Читать сказку Золушка онлайн – это погрузиться вместе со своим ребенком в мир волшебства и грез, о которых мечтает каждая девушка на этой планете. Чуть ли не каждое юное создание мечтает потеряться и быть найденной прекрасным принцем. Вот только такие подарки судьбы можно получить только за доброту и усердие, за хорошее отношение к людям и окружающему миру.   Цель, задачи Цель:воспитание эмоционально-ценностного отношения к искусству через освоение новых произведений и знаний о музыке Задачи: Образовательные: 1) В доступной для детей форме преподнести сведения о французском сказочнике Шарле Перро, о композиторе С. С. Прокофьеве, о жанре балета, об инструментах симфонического оркестра (скрипка, ударные, духовые); 2) на основе эмоционально-нравственного восприятия музыки С. Прокофьева и сказки Ш. Перро помочь детям почувствовать состояние восторга, любви, утраты надежд на счастье; 3)при организации звучания музыкального оркестра использовать проблемную ситуацию для выбора инструментов, подходящих по тембру в передаче образа (фрагмент «Полночь»), умение вслушиваться в музыку, продолжить рассказ о событиях в сказке. Развивающие: 1) развивать в детях умение выразительно рассказывать придуманную историю, сочетать свой рассказ с музыкой, умение проанализировать свой рисунок, умение слушать речь другого человека и задавать вопросы; 2) развивать умение сравнивать контрастные образы, выделять отличительные черты и средства выразительности (инструменты, тембры звучания), умение выразить чувства, заложенные в этих фрагментах; 3) развивать умение петь легким, активным звуком, четко произнося слова в быстром темпе, выражать в своем исполнении игривое, праздничное настроение, сочетать пение с элементами танцевальных движений. Воспитательные: 1) воспитывать уважение к своему труду и труду другого человека, умение видеть в работах красивое. Планируемые результаты урока: Личностные • сформирована коммуникативная компетентность в общении и  сотрудничестве со сверстниками •сформировано уважительного отношения к иному мнению, истории? Предметные • воспринимают музыку различных жанров, размышлять о музыкальных произведениях как способе выражения чувств имыслей человека, эмоционально, эстетически откликаться на искусство; •узнаютмузыку и называют имена выдающихся композиторов  разных стран мира; •используют музыкальные образы при создании  музыкально-пластических композиций, исполнении инструментальной  импровизации Метапредметные •Познавательные: умеют соотносить свои действия с планируемыми результатами, осуществляют контроль своей деятельности в процессе достижения результата •Регулятивные: принимают учебную задачу, понимают план действий, планируют свое действие в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации, в том числе во внутреннем плане; адекватно воспринимают оценку учителя; •Коммуникативные: умеют организовывать  учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками;   учитывают разные мнения и стремиться к координации различных позиций в сотрудничестве; • формулируют собственное мнение и позицию;